restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דורשים ועדת חקירה: ועדת המעקב קוראת למחאה נוספת בעקבות הדיכוי הברוטלי באום אל-פחם

27 בפברואר 2021

ביקורת חריפה נמתחה היום (שבת) נגד המשטרה וממשלת הימין, לאחר שעשרות מפגינים נפצעו אתמול בידי שוטרים. המחאה, שהתקיימה זה השבוע השביעי נגד כישלון הממשלה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, דוכאה ביד קשה בידי שוטרים. בין עשרות הפצועים בהפגנה, בעל עסק בשנות ה-30 לחייו, מוהנד מחאג’נה, שפונה באורח קשה לבית חולים בחיפה לאחר שנפגע בראשו. גם ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) נפצע מכדור גומי ופונה לבית החולים יחד עם ראש העיר ד”ר סמיר מחאמיד שאף הוא נפגע בעימותים.

אמש התכנסה ישיבת חירום בעיר, בהשתתפות חברי מועצת אום אל-פחם, הוועד העממי ונציגי ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, במהלכה הוחלט על הפגנה שתתקיים ביום שישי קרוב, 5 במארס. “להקים ועדת חקירה לאלתר”, דרשו בישיבה.

“שוחררתי מביה״ח יחד עם ראש העיר. תודה לכל הדורשים בשלומי. לבי עם מוהנד שנפצע קשה בראש ומאושפז ועם כל הפצועים. קיבלנו עוד תזכורת שהמשטרה מוכנה להשקיע אנרגיה רק בדיכוי אלים של מחאה ובהפצת שקרים גסים על מפגינים. במדינה מתוקנת השר לביטחון פנים ומפקד משטרת אום אל-פחם היו מתפטרים עוד הערב”, מסר ח”כ ג’בארין בשובו לביתו באום אל-פחם. לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) “‏משטרה שתוקפת מפגינים נגד הפשיעה היא משטרה שתומכת בפשיעה. משטרה שתוקפת נבחרי ציבור היא משטרה שתוקפת את המרחב הדמוקרטי עצמו. חזק ואמץ יוסף ידידי. נמשיך במאבק”.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) מסר אתמול “חברי יוסף ג׳בארין נפגע בגבו מרימון הלם בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם. אני מחזק את יוסף ג׳בארין ואת תושבי אום אל פחם האמיצים שיוצאים להפגין מדי שבוע נגד האלימות ונתקלים באלימות משטרתית קשה. זוהי התוצאה של ממשלה גזענית ומשטרה אכזרית שמתייחסות לאזרחים כאל אויבים”.

מרכז מוסאוא שליווה את משפחת הפצוע הקשה בבית החולים פנה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים והקצינים שפעלו בהפגנה. “לא יתכן ששוטרים יסכנו בצורה כזאת חיי אנשים ולא יענשו”, אמרו במרכז. כמו כן, יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, מתח היום ביקורת על התנהלות המשטרה בהפגנה אתמול וקרא לחקור את האירועים. “אירועי ההפגנה באום אל-פחם לא יכולים להישאר ללא תגובה. אזרחים שיצאו להפגין נגד האלימות בחברה הערבית חוזרים פצועים, ובהם גם חבר כנסת. משטרת ישראל פועלת בתנאים קשים, אבל זה לא מצדיק אלימות משטרתית. יש לחקור את אירועי ההפגנה ולוודא שהם לא יחזרו על עצמם”.

עוד בנושא: