restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הבחירות בחיפה: מסרונים גזעניים נשלחו לתושבים; הפולמוס סביב מועמדת העבודה

28 באוקטובר 2018

 

לטלפונים הניידים של תושבים רבים בחיפה נשלחו בימי חמישי ושישי מסרונים מטעם מפלגת הבית היהודי בעיר, ובהם נכתב: “חיפאי! האם תופעת השתלטות תושבי המגזר ובריחת צעירים יהודים מבהילה גם אותך? בעוד ארבעה ימים ההזדמנות שלך לשנות את זה ולהצביע ט-ב הבית היהודי”. דובר הבית היהודי בעיר אמר כי “המסרון מזויף”.

לפני כשבועיים דנה ועדת הבחירות בעיר בהדחת רשימת הבית היהודי, לאחר שרשימת חד”ש ביקשה למנוע מהם להתמודד בבחירות. זאת, בשל הצהרתו של ראש הרשימה יואב רמתי כי יפרסם רשימת סוחרים יהודים בשוק “על מנת לחזוק אותם”. בדיון הודיעה מפלגת הבית היהודי שלא תוציא לפועל את המהלך הזה, ואף רמתי התנצל ואמר שלא “הייתה כוונה גזענית מאחורי דבריו”. החרמת בתי מסחר של יהודים הייתה לתופעה אנטישמית מוכרת באירופה בין שתי מלמחות עולם שהגיעה לשיאה בעת השלטון הנאצי בגרמניה.

בחיפה נמשך הפולמוס סביב המועמדות של עינת קליש רותם ממפלגת העבודה לראשות העיר. על פי הידיעה שפורסמה אתמול (שישי) בעיתון “אל אתאחד”, ח”כ הכנסת לשעבר ויו”ר מכון אמיל תומא בהווה, עיסאם מח’ול, התייחס לנושא ואמר “אמנם המועמדות של הגברת קליש אושרה על ידי בית המשפט. היא עברה את המבחן המשפטי, אבל היא לא עברה מבחן לא פחות חשוב: המבחן הדמוקרטי”.

לדברי מח’ול, קליש סירבה בעקשנות לגנות כל ההתקפות הגזעניות כלפי תושבי העיר הערביים. “היא שתקה במשך שנים ארוכות – אף כאשר הוטחו אמירות גזעניות על ידי שרים בממשלה בעת השריפות שפרצו בכרמל ושהגיעו עד לשכונות העיר. היא גם שתקה כאשר ממשלת הימין החליטה להפסיק את המימון לתיאטרון אל-מידאן, היא אף לא גינתה את ההתקפה הגזענית נגד הצעירים הערבים תושבי שפרעם בחוף קריית חיים – לפני מספר חודשים. לשתיקה זו משמעות גדולה בעת הרכבת הקואליציה העירונית הבאה”, הדגיש מח’ול.

מח’ול השתתף בכנס בחירות שנערך במכללת גורדון בעיר יחד עם יו”ר הכנסת שלעבר, אברהם בורג ומועמדי חד”ש למועצת העיר שהירה שלבי, ד”ר ארנת טורין ופרופ’ יובל יונאי.