restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הבנק העולמי מציע להקים מדינה פלסטינית קפיטליסטית

17 בספטמבר 2010

דו”ח של הבנק העולמי מראה כי הרשות הפלסטינית נמצאת “במצב כלכלי מעודד, אשר מאפשר כינונה של מדינה עצמאית”. עם זאת, הדו”ח מציין כי אם לא יגדלו בה ההשקעות הפרטיות, תידרש הרשות להמשיך להסתמך על תמיכה חיצונית לקיומה הכלכלי. כך שעבור הבנק העולמי, אחד ממוסדות הגלובליזציה המרכזיים, התנאי להקמת המדינה הפלסטינית העצמאית הוא לאמץ את המשטר הקפיטליסטי.

לדברי הבנק, למרות הגרעון הנוכחי מצליחה הרשות הפלסטינית לשמור על רף הוצאות במסגרת התקציב. בנוסף, נתונים מראים כי בוצעו תהליכי התייעלות שהביאו להגדלת ההכנסות ממיסים.

עם זאת, למרות המאמצים, גורמים בבנק אומרים כי הרשות תישאר תלויה בסיוע כלכלי בינלאומי אם לא תדאג לפתח את המגזר הפרטי. “אם לא תתבצע פעולה מיידית בנוגע למכשולים שנוגעים למגזר הפרטי ולשיעור הצמיחה, הרשות תיוותר עם תלות בתרומות עבור מוסדותיה – דבר אשר ייפגע בסיכוייה לעצמאות כלכלית ומדינית”, אמרו. וכפי שמומחי הבנק מייעצים לכל מדינות העולם השלישי: “עדיין נדרשים שינויים משמעותיים במדיניות על מנת לעודד את ההשקעות הפרטיות ברשות שיפחיתו את התלות החיצונית”.

בתוך כך, נתונים שמפרסם הבנק מראים כי קיים גידול בהשקעות הפרטיות במגזרים שונים. לדוגמא, בשנתיים האחרונות מספר העסקים שנפתחו בתחומי הרשות גדל ב-38 אחוז. “הגידול במגזר הפרטי יישאר מוגבל כל עוד קיים איסור ישראלי על ייצוא פלסטיני”, סיכמו בבנק.

עוד נכתב בדו”ח שההשקעות הפרטיות בעיקר במגזר היצרני עדיין לא גדלו משמעותית. הסיבה לכך מיוחסת להגבלות הישראליות כגון איסור על ייצוא מעזה, הגבלות על גישה לאדמות ומים בגדה, ניתוק של הגדה ועזה מהשוק הרווחי של מזרח ירושלים, חוסר וודאות ביכולת המשקיעים לנוע לתוך והחוצה מהגדה ועזה לישראל, סרבול של ייבוא חומרי גלם בגלל סיווגם בידי ישראל כבעלי פוטנציאל לשימוש צבאי.

לדו”ח הבנק העולמי המלא