restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ההסתדרות לבית הדין לעבודה: יש לחדש השביתה בסונול

25 ביולי 2010

ההסתדרות הגישה ביום ראשון (ה-25 ביולי) בקשה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ולפיה יש לאפשר לחדש את השביתה והצעדים הארגוניים בחברת סונול. זאת, בהמשך לשביתה ולעיצומים שערכו העובדים בחודש שעבר. השביתה הופסקה לאחר שבית הדין קרא לצדדים לקיים משא ומתן. לדברי ההסתדרות, הנהלת החברה מנהלת “משא ומתן מדומה וללא תוצאות”.

עובדי תחנות הדלק של סונול התאגדו בהסתדרות לפני למעלה משנה. לאחר מאבק הצליחה ההסתדרות להגיע להסכם קיבוצי עם ההנהלה. למרות זאת המשיכה ההנהלה לנקוט בצעדים חד-צדדיים נגד העובדים. העובדים טענו כי ההנהלה מנסה לשבור את ההתאגדות החדשה ואת ועד העובדים החדש, פתחו בשביתה בת חצי יום שכללה השבתה של תחנות הדלק ונקטו בעיצומים במשך מספר ימים, בהם העובדים לא קיבלו מכליות דלק לחידוש האספקה, לא קיבלו ספקי מוצרים לחנויות “סו גוד” ולא הפעילו את מערכת המחשוב.

בעקבות זאת פנתה ההנהלה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה למתן צו מניעה נגד השביתה והעיצומים. בית הדין דחה את בקשת ההנהלה והורה על ניהול מו”מ על חלק מדרישות העובדים. ביה”ד אף ביקש מההסתדרות וההנהלה לדווח על התקדמות המו”מ תוך 3 שבועות.

בעקבות ההנחיה התקיים מו”מ שלא עלה יפה. בהסתדרות אומרים כי במקביל למו”מ המשיכה הנהלת סונול לפעול ללא לאות על מנת לשבור את ועד העובדים. חלק מהצעדים נעשו בחשאי וחלק נעשו בגלוי ע”י הזמנה לשימוע זריז לפני פיטורים של 3 עובדים שהשתתפו בצעדים הארגוניים. כמו-כן ההנהלה הודיע ליו”ר הועד כי חלה “טעות” בשכרו כך שיש לנכות משכרו סכום של 1200 שקל. ההנהלה אף החלה ב”הסדרת” נהלים פנימיים הנוגעים לסדרי העבודה ללא היוועצות עם ועד העובדים ובניגוד להסכם הקיבוצי.

יו”ר ועד העובדים, שמעון שטרית, מסר כי “המנכ”ל, תמיר פוליקר, עושה רק קולות של מו”מ אולם נראה שיד אחת מדברת וביד השנייה הוא מכה את העובדים ואת הועד. אנחנו חושבים שניתן לסיים את הסכסוך בדרך ההידברות וצר לנו שאנו נאלצים לפנות לביה”ד שיתיר לנו לשבות שוב. אנחנו מקווים שהמנכ”ל יתעשת ונסיים את הסכסוך כמה שיותר מהר”.

במקביל ההסתדרות טרפדה ניסיון של ההסתדרות הלאומית להחתים עובדים ולהגיע ליציגות בתחנות הדלק של סונול. ההסתדרות הכללית החתימה כ-900, המהווים את רוב העובדים בתחנות סונול, כך שלא ניתן יותר לערער על כך שהיא ארגון העובדים המייצג את העובדים בתחנות.

עוד על מאבק בסונול