restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הח”כים של חד”ש־תע”ל נפגשים עם נתניהו כדי לדון על מיגור הפשע בחברה הערבית; הפגנה בחיפה ב-24 ביוני

5 ביוני 2023

חברי הכנסת מסיעת חד”ש־תע”ל גיבשו דרישות מראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת דיון שמתוכנן עמו הערב (שני) ועם ואנשי משרדו, ושיעסוק בסוגיית המאבק בפשיעה והאלימות בחברה הערבית. לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם, מתחילת שנת 2023 נרצחו 90 אזרחים ערבים, בעוד בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 34 אזרחים ערביים. זאת לצד מאות אירועי ירי ופצועים רבים.
בין ההצעות שיועלו הערב: מינוי פרוייקטור לריכוז המערכה למיגור הפשע בחברה הערבית, ובחירת איש קשר לרבות סגן שר, שיהיה הגורם המקשר עם משרד ראש הממשלה והמשרד לביטחון לאומי ובין נציגי הציבור הערבי השונים — חברי כנסת, ראשי רשויות ופעילים בארגוני החברה האזרחית. בחד”ש־תע”ל הבהירו לאנשי לשכת ראש הממשלה שהשתתפות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בישיבה תוביל לביטול הפגישה. על פי “הארץ”, מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי לא זומן לפגישה”.
ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש-תע”ל) הציגה בשבוע שעבר את עמדת סיעתה בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, ואמרה כי לצד מינוי הפרוייקטור יש להקים ועדת שרים בראשות נתניהו שתעקוב אחר ביצוע ויישום ההחלטות. לדבריה, הטיפול באלימות ובפשיעה לא יכול להיות סוגייה משטרתית בלבד ולכן יש צורך בגיבוש תוכנית עבודה, שבה ייטלו חלק כל משרדי הממשלה הרלוונטיים.
תומא-סלימאן אמרה לנתניהו: “היום אנחנו מגישים כתב אישום. אנחנו מאבדים את הצעירים שלנו, אחד אחרי השני, אבל אנחנו מאבדים גם את הרוגע שלנו, את האפשרות לחיות בשקט. אנחנו עדיין נלחמים על הזכות לחיות.” לדברי תומא-סלימאן, “מאבק בפשיעה חייב להיות בהידברות עם האוכלוסייה ולא עליה, אנחנו דורשים תוכנית סדורה ומנגנון פיקוח אמיתי. זאת האחריות שלך, זה במשמרת שלך. תצא לאוהל המחאה ולמנהיגי האוכלוסייה מול משרדך ותגלה מה התוכניות שלך”.
בתוך כך, ועדת המעקב של הציבור הערבי הודיעה שב-24 לחודש תתקיים בחיפה הפגנה ארצית במחאה על אוזלת היד של הממשלה והמשטרה בטיפול בפשיעה. ההפגנה היא חלק משורת צעדי המחאה שנקבעו בחודש שעבר. בסוף השבוע האחרון החל גם קמפיין שלטי חוצות תחת הכותרת “רוצים לחיות”, בקריאה לממשלה לפעול למיגור האלימות.

נאומה של ח”כ עאידה תומא-סלימאן בשבוע שעבר בכנסת