restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

החלטת מק”י בעניין נסיעתו של ח”כ ברכה לאושוויץ

17 בינואר 2010

ח”כ מחמד ברכה, יו”ר חד”ש וחבר הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, ישתתף השנה, בברכת הנהגות מק”י וחד”ש, במשלחת הפרלמנטארית מישראל לציון יום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ בידי הצבא האדום. ההשתתפות הזו היא ביטוי מובהק של הקו הרעיוני והפוליטי של מק”י וחד”ש לאורך השנים:

יום שחרור אושוויץ על ידי הצבא האדום, ה- 27 בינואר, נקבע על ידי האו”ם כיום הזיכרון הבינלאומי של קורבנות הפאשיזם והשואה. לאורך כל המאה העשרים הקומוניסטים הובילו את המאבק נגד הפאשיזם והגזענות. זהו מאבק שאנחנו גאים זו ומחויבים לערכיו האנושיים בהווה ובעתיד.

שואת יהודי אירופה היא חלק בלתי נפרד ממהותו הגזענית והמפלצתית של הפאשיזם. לקח השואה הוא אוניברסאלי ואנושי. ההתייחסות אליו היא חובה אנושית וקומוניסטית כאחד. עבורנו, זהו גם לקח אקטואלי במיוחד. אף עם איננו חסין מסכנות הפאשיזם והגזענות. סכנות כאלה קיימות גם בחברה הישראלית והמאבק נגדן מחייב אותנו ליצירת חזית דמוקרטית רחבה של התנגדות ופעולה בתוך החברה הישראלית.

מק”י ערה לכך שבשנים האחרונות עושה הממסד הישראלי מאמץ גדול ל”נכס” את השואה לתועלת ההסברה הישראלית הרשמית. זהו חיבור כוזב. כמפלגה הקומוניסטית ישראלית זוהי חובתנו לתרום להתמודדות איתו. הדרך להתמודדות איננה עוברת בבריחה או בהתחמקות. היא איננה יכולה לעבור גם דרך הפקרת הציון האוניברסאלי של האירועים והטכסים בידי נציגי הממסד הישראלי.

קביעת יום שחרור אושוויץ על ידי הצבא האדום כיום הזיכרון הבינלאומי ולקורבנות השואה והפאשיזם הייתה הישג חשוב של המאבק הבינלאומי המתקדם נגד הניסיון להשכיח את חלקה המכריע של ברית המועצות בהבסת החיה הנאצית. בישראל, מק”י הייתה זו שבמשך כל השנים הובילה את ציון יום הניצחון על הנאצים – גם בימים בהם הממסד הישראלי בחר להתעלם לחלוטין מאירוע מכריע זה בתולדות האנושות.

השתתפותנו במשלחת פרלמנטארית היא נגזרת של בחירתנו ההיסטורית והאסטרטגית לקחת חלק בזירה הפרלמנטארית הישראלית. בחירה זו היא, מבחינתנו, חלק בלתי נפרד מהתמודדות על דעת הקהל בישראל בכדי להביא לשינוי פוליטי יסודי בארץ. אנחנו חלק מהכנסת. איננו מחרימים אותה ואת פעולותיה אלא מתייחסים אליהן כזירת מאבק בתוכה אנחנו לוחמים על עקרונותינו ועל ערכינו. משלחת פרלמנטארית איננה משלחת ממשלתית. במשלחת פרלמנטארית כל חבר מביע את עמדת מפלגתו ואת ערכיה.

לאורך כל השנים, מק”י התנגדה ומתנגדת למדיניותן ההרסנית והמסוכנת של ממשלות ישראל. אנחנו נאבקים נגדן בכל כוחנו ובכל הזירות הפוליטיות. במאבק הזה, אנחנו דוחים את הניסיון לזהות את ממשלת ישראל עם העם בישראל. את ממשלות ישראל אנחנו רוצים להחליף. את העם בישראל אנחנו רוצים לשכנע.

מעבר לחשיבות הרעיונית העקרונית של ההשתתפות בביקור באושוויץ, מק”י רואה בו גם חשיבות במערכה הפוליטית האקטואלית. נוכח סכנת הימין הקיצוני בישראל, מק”י וחד”ש הציבו כשאלת יסוד פוליטית את השאלה: מי יבודד את מי? האם יצליח הימין הישראלי לבודד את השמאל ואת האוכלוסייה הערבית או אנחנו נצליח לבודד אותם? בדיון סביב ביקור ח”כ ברכה באושוויץ אנחנו יכולים לראות דוגמא מצוינת של האופן שבו במציאות ניתן, סביב עניין מוצדק, לבודד את הימין הקיצוני בציבור הישראלי ואפילו בתוך הכנסת למרות הרכבה הפוליטי הבעייתי.

הלשכה הפוליטית של מק”י מברכת את ח”כ ברכה בנסיעתו וקוראת לחברי המפלגה ואוהדיה, לחברי חד”ש ותומכיה להשתמש בדיון הציבורי בנושא כהזדמנות לחידוד וחיזוק עמדותינו העקרוניות.

כחלק מהתנועה הקומוניסטית והמתקדמת בעולם, מק”י תמשיך לקחת חלק בהובלת ציון יום הניצחון על הפאשיזם ויום שחרור אושוויץ על ידי הצבא האדום גם בזירה הבינלאומית.