restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הישג לאופוזיציה – תבוסה לממשלה

9 בדצמבר 2016

חרף התנגדות ועדת שרים ולמרות התנגדות ממשלת הימין, מליאת הכנסת אישרה (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון – השוואת קצבת נכות לשכר המינימום), התשע”ו-2016 של חברי הכנסת דב חנין (חד”ש – הרשימה משותפת) ואילן גילאון (מרצ). 42 ח”כים תמכו ו-39 התנגדו. בחוק מוצע לקבוע כי שיעור הקצבה המלאה ליחיד לעניין גמלאות הנכות יהיה בסכום השווה לשכר המינימום לחודש. בדברי ההסבר נכתב: “קצבה חודשית מלאה ליחיד, לאדם עם מוגבלות הזכאי לקצבת נכות, שנקבעה לו דרגת אי כושר להשתכר של 100%, עומדת על סך 2,342 שקלים חדשים, שעליה עשויה להתווסף קצבה חודשית נוספת של עד 372 שקלים חדשים, בהתאם לאחוז הנכות הרפואית, קרי קצבת הנכות המקסימאלית לנכה יחיד עומדת על סך של 2,714 שקלים חדשים. חישוב הקצבות מתבסס על קצבת יחיד מלאה, ששיעורה 25% מהסכום הבסיסי, אשר מתעדכן מדי שנה בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. לפיכך, הקצבה מושפעת מעליית מדד המחירים לצרכן אך אינה צמודה לשכר המינימום”.

2016-12-08_204407

חברי הכנסת חנין, עודה וגילאון, לאחר ההצבעה על החוק (צילום: אל אתיחאד)

ועוד: “הקצבה הזעומה הזאת דנה אדם עם מוגבלות לחיים בעוני. הקצבה אמורה להספיק לקיום מינימלי, אך ברור לכל שהיא אינה מספיקה כהוא זה לצרכיו. על האדם עם המוגבלות לרכוש תרופות, לממן נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות, לכלכל את ביתו,ולעיתים גם להעסיק עובד סיעודי, בנוסף לשאיפה גם לקחת חלק פעיל בפעולות החיים, כולל תרבות ופנאי. ההוצאות של אדם עם מוגבלות אינן פחותות מהוצאות של אדם שאינו נחשב נכה לפי חוק הביטוח הלאומי. לפיכך, אין כל הגיון שהקצבה שיקבל אדם עם מוגבלות הזכאי לקצבת נכות מלאה בגין נכותו ואובדן כושר עבודתו תפחת ממה שנחשב לשכר מינימלי במשק. מוצע להצמיד את קצבת הנכות לשכר המינימום, כדי לאפשר מחייה בכבוד.”

ח”כ חנין אמר בדיון, “אין בכנסת אף אחד שמאמין ברצינות שאנשים בישראל יכולים לחיות מקצבה של 2,342 שקלים לחודש, שהיא קצבת הנכות לבעלי דרגת נכות מלאה. זה בלתי אפשרי לחיות מקצבה כזו. העלאת קצבת הנכות תחלץ אנשים רבים מעוני, והמאבק בעוני הוא אחד המאבקים המרכזיים שעלינו כחברה לעשות”. בנוסף אמר חנין כי “אנחנו אמרנו כולנו כאן בכנסת, כשהעלינו את שכרהמינימום, שהשלב המשלים צריך להיות גם העלאה של קצבת הנכות, שאסור שתישאר מאחור. אומרים לנו שאין כסף, אבל אותה ממשלה שאומרת שאין כסף – מורידה בהצעת התקציב הקרובה את מס החברות מ-24% ל-22%, ובכך היא נותנת 4.5 מיליארדשקלים לעשירים. אם ‘אין כסף’, אז למה מחלקים מתנות לעשירים? אני מזכיר לכולנו, שכשנתניהו נבחר להיות שר האוצר בשנת2003 – שיעור המס היה 36%”. לדברי ח”כ גלאון: “הקצבה הזעומה הניתנת כיום דנה אדם עם מוגבלות לחיים בעוני. היא אמורה להספיק לקיום מינימלי, אך ברור לכל שהיא אינה מספיקה כהוא זה לצרכיו של אדם עם מוגבלות, הנדרש לרכוש תרופות, לממן נסיעות בתחבורה ציבורית או במוניות ממקום למקום, לכלכל את ביתו, ולעיתים גם להעסיק עובד סיעודי, בנוסף לשאיפה גם לקחת חלק פעיל בפעולות החיים, כולל תרבות ופנאי”.

בתום ההצבעה אמר ח”כ חנין “הצלחנו להעביר בקריאה טרומית במליאה את הצעת החוק להגדלת קצבאות הנכות עד גובה שכר המינימום. השכל הישר ניצח את המשמעת הקואליציונית. הרי אף אחד לא מאמין ברצינות שאנשים בישראל יכולים לחיות מקצבה של 2,342 שקלים לחודש, שהיא קצבת הנכות לבעלי דרגת נכות מלאה. נכים שאינם יכולים לעבוד, שנאלצים להתקיים מקצבה כזו עלובה, פשוט נידונים לחיים של עוני. לכן, העלאת קצבת הנכות היא מהלך חשוב בדרך לחילוץ אנשים רבים מעוני, שזהו אחד המאבקים המרכזיים שעלינו כחברה לעשות. זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו מעלים את הדרישה הזו מעל במת הכנסת. ותמיד אומרים לנו בממשלה שאין כסף. אבל אותה ממשלה שאומרת שאין כסף – מתכוונת להוריד עכשיו את מס החברות מ-24% ל-22%,ולתת 4.5 מיליארד שקלים לתאגידים. אם ‘אין כסף’, אז למה מחלקים מתנות לעשירים? אני מזכיר לכולנו, שכשנתניהו נבחר להיות שר האוצר בשנת 2003 – שיעור מס החברות היה 36%. מרגש היה לראות איך האופוזיציה מנחילה תבוסה לקואליציה, ומצליחה להעביר את הצעת החוק החשובה הזו למרות התנגדות הממשלה. מגיעה הערכה לחבריי בסיעת הרשימה המשותפת, שהיא הסיעה היחידה שהתייצבה במליאת הכנסת בהרכב מלא כדי להצביע בעד הצעת החוק שלנו. אבל המערכה ממש לא נגמרה.במיוחד עכשיו נחוץ שהציבור, שארגוני הנכים, שתנועות הנוער והפעילים החברתיים, שכל מי שאיכפת לו מאיך נראית החברה שלנו– נרים קול זעקה גדול למען הנכים, ונדרוש מהממשלה שהצעת החוק הזו תשלים את תהליך החקיקה, ושקצבת הנכות אכן תועלה”.

גם יו”ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, יצא מעודד מתוצאות ההצבעה: “רגע לפני המאבק נגד החוק לגזל אדמה פלסטינית בשטחים הכבושים, היה רגע אחד של שמחה וגאווה היום במליאה. כשחבריי חברי הכנסת דב חנין ואילן גלאון הובילו מפלה לממשלה – כשלמרות התנגדות הממשלה עברה בקריאה טרומית הצעת חוק להגדלת קצבאות הנכות עד גובה שכר המינימום. אני גאה במיוחד כי סיעת הרשימה המשותפת, הייתה היחידה שהופיעה בהרכב מלא במליאה ואיפשרה את העברת הצעת החוק”.לדברי יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח”כ עאידה תומא–סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת): “בדיון על תעסוקת נשים עם מוגבלויות אתמול בוועדה לקידום מעמד האישה אמרתי כי מבין פלאי שיטות הדיכוי במדיניות הממשלה – שם בקואליציה חושבים שדווקא אוכלוסיית בעלי ובעלות המוגבלויות כן יכולה להתקיים מקצבה שהיא פחות משכר המינימום במשק.הצלחנו, על אף ההתנגדות הסותרת כל היגיון של זכות ואנושיות, להעביר חוק חשוב מאוד, של חבריי ח”כ חנין וח”כ גילאון,להשוואת קצבת נכים לשכר המינימום. מברכת אני על הישג חשוב זה.
אכן, החוק עבר היום רק בקריאה טרומית אך כולי תקווה שנצליח להעבירו גם בקריאה ראשונה גם אם הקואליציה לא תתעשת ותתמוך בחוק החשוב הזה”.

סרטון פנייתו של חכ חנין לחברי הכנסת לפני ההצבעה:
https://youtu.be/N36_aH8E00A