restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המאבק נשא פרי: העסקה ישירה באונ’ חיפה; ביום חמישי יפגינו באונ’ ת”א

15 במאי 2018

הנהלת אוניברסיטת חיפה והוועד המנהל בה החליטו אתמול (ראשון) להפסיק את העסקת עובדי הניקיון כעובדי קבלן ולעבור להעסקה ישירה החל מאוקטובר 2018. “אחת המטרות החשובות של אוניברסיטת חיפה היא להכניס קבוצות חדשות למעמד הביניים. הרגשנו שזה לא יכול להיות נכון רק לגבי הסטודנטים שלנו”, אמר נשיא האוניברסיטה, פרופסור רון רובין.

מתא הסטודנטים של חד”ש באוניברסיטת חיפה, שלקח חלק פעיל במחאה נגד העסקה קבלנית נמסר “כי ההעסקה הישירה של 80 עובדי ועובדות הניקיון באוניברסיטה הצפונית תחל בשנת הלימודים הקרובה, הוא ניצחון ברור – לאחר שנות מאבק רבות. עובדי ניקיון וסטודנטים ביתר האוניברסיטאות והמכללות מצפים כי מוסדות אקדמיים נוספים ילכו בעקבות החלטת ההנהלה החיפאית”.

יו”ר הוועדה למעמד האישה ולשוויון מגדרי של הכנסת. ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) מסרה “אני מצדיעה לכל המאמצים האדירים שהושקעו, ובמיוחד המאבק העיקש אותו הובילו חבריי בחד”ש סטודנטים באוניברסיטת חיפה. העסקה בלתי ישירה, באמצעות קבלן היא אחת צורות ה’עבדות המודרנית’ הנותנת יד חופשיה לרמיסת זכויות וכבוד הפועלים והפועלות. העליתי את הנושא להעסקה ישירה של עובדות הניקיון על סדר יומה של הוועדה לקידום מעמד האישה בראשותי, בין אם במסגרת ישיבות ועדה או פגישות עבודה עם נציגים מטעם המוסדות להשכלה גבוהה. הנציגים הבטיחו שישתפו פעולה למען סיום האפליה ממנה סובלות העובדות ולמען העסקתן באופן ישיר. אמשיך לעקוב מקרוב עד שהחלטה זו תתקבל ביתר האוניברסיטאות”.מצדיעה לכל המאמצים האדירים שהושקעו, ובמיוחד המאבק העיקש אותו הובילו חבריי בחד”ש סטודנטים באוניברסיטת חיפה.

הוועד המנהל באוניברסיטת חיפה החליט היום לסיים פגיעה ארוכת טווח בזכויותיהן של עובדות הניקיון שהועסקו באמצעות קבלן, ולעבור להעסקה ישירה החל מאוקטובר 2018.

העסקה בלתי ישירה, באמצעות קבלן היא אחת צורות ה”עבדות המודרנית” הנותנת יד חופשיה לרמיסת זכויות וכבוד הפועלים והפועלות.
החלטה זו של אוניברסיטת חיפה היא ניצחון קטן במאבק, אבל גם צעד חשוב מאוד!

העליתי את הנושא להעסקה ישירה של עובדות הניקיון על סדר יומה של הוועדה לקידום מעמד האישה בראשותי, בין אם במסגרת ישיבות ועדה או פגישות עבודה עם נציגים מטעם המוסדות להשכלה גבוהה. הנציגים הבטיחו שישתפו פעולה למען סיום האפליה ממנה סובלות העובדות ולמען העסקתן באופן ישיר.
אני אמשיך לעקוב מקרוב עד שהחלטה זו תתקבל ביתר האוניברסיטאות.

ביום חמישי הקרוב, 17 במאי, יציינו עובדי ועובדות ניקיון, סטודנטים ומרצים באוניברסיטת תל-אביב עשרים שנים למאבק עובדי הניקיון למען העסקה ישירה ולמען מיצוי מלוא הזכויות הסוציאליות. צעדה של עובדים, סטודנטים ומרצים תצא מהמדשאה המרכזית של אוניברסיטת ת”א בשעה 13:45 לבניין ההנהלה בקריאה להעסקה ישירה מיד.