restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המדינה מבקשת דחייה בעתירה לפירוק ועדת טירקל

30 ביוני 2010

אסנת מנדל, מנהלת מחלקת הבג”צים בפרקליטות נציגת פרקליטת המדינה התקשרה ביום שלישי, ה-29 ביוני, אל עו”ד גבי לסקי, המייצגת את תנועת גוש שלום, והודיעה כי המדינה מבקשת מבית המשפט לדחות לעשרה ימים את הדיון בעתירה שהגישה התנועה בדרישה לפרק את “ועדת טירקל”, עתירה אשר עמדה להידון הבוקר בבית המשפט העליון.

בבקשה שהגישה המדינה לדחיית הדיון בבג”צ מוסרת המדינה כי השופט טירקל ביקש מן הדרג המדיני לבחון מחדש את הסמכויות שניתנו לוועדה, וכי “בהתאם לכך ובשל שיקולים נוספים שלא פורטו החליט ראש הממשלה נתניהו היום בצהרים לקיים בדיקה שכזאת כבר בימים הקרובים”. השופט טירקל התחייב בפני בית המשפט כי תוקפא פעילותה של הוועדה עד לתאריך 11 ביולי, והיא לא תקיים כל פעילות בטרם יסוכם עניין שינוי סמכויותיה.

אורי אבנרי, מהחותמים על העתירה, הגיב: “נראה כי עוד בטרם הגיעה העתירה לדיון כלשהו בפני בית המשפט כבר מודים למעשה נציגי המדינה בנכונות הטענה העיקרית שהעלה גוש שלום – כי ועדת טירקל, בסמכויות המצומצמות מאד וכתב המינוי המוגבל שניתנו לה על ידי הממשלה, לא הייתה מסוגלת לבצע חקירה רצינית ובלתי תלויה בנסיבות שהובילו להרג תשעה מנוסעי המשט לעזה ובעקבות כך לפגיעה חמורה במעמדה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית. אני שמח לראות שכנראה גם ראש הממשלה הבין זאת, אם גם במאוחר.

“עם זאת, איננו חוזרים בנו מן הדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית, בלתי תלויה ועם סמכויות מלאות, שהיא המכשיר שהכין החוק הישראלי בדיוק לצורך חקירות רגישות מסוג זה. חקירה יסודית ובלתי תלויה בנושא דרושה, בראש ובראשונה, לא למען האמריקאים, לא למען הטורקים ולא למען האו”ם, אלא למען עצמנו, למען עתידה של ישראל, כדי למנוע שמחדלים חמורים כאלה יקרו שוב”.