restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המדריך המלא לבחירות להסתדרות ולנעמ”ת: חברי חד”ש יצביעו ע”נ

22 במאי 2017

מחר, יום שלישי, יבחרו 540 אלף חברי ההסתדרות את יו”ר הארגון וחברי המוסדות השונים – ועידה, מרחבים ונעמ”ת. בחירות אלו נערכות אחת לחמש שנים ומהוות את מערכת הבחירות הגדולה ביותר בישראל אחרי הבחירות הכלליות.

בבחירות יתמודדו שני מועמדים לתפקיד היו”ר – אבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ’, ושתי סיעות יתמודדו על ייצוג בוועידה, במרחבים ובנעמ”ת “עוגנים” בראשות ניסנקורן (שסימנה ענ) ו”הבית החברתי” בראשות יחימוביץ’ (שסימנה שלי).

histadrut

פתקי הצבעה בבחירות שיתקיימו מחר (צילום: דבר ראשון)

 

בבחירות להסתדרות מתמודדים מועמדי חד”ש במסגרת הרשימה הרב-מפלגתית “עוגנים”. בריאיון לגיליון 16 של “זו הדרך״ (26.4) הדגיש דחיל חאמד, שנבחר לראשות רשימת חד”ש להסתדרות: “אני רוצה לציין שאנחנו אמנם ברשימת עוגנים יחד עם מספר מפלגות, אבל אנחנו נמשיך לשמור על האופי הייחודי שלנו. אנחנו לא רואים עין בעין עם ההנהגה של רשימה זו בכל נושא, ועצמאותנו כלולה בהסכם בינינו. אנחנו שומרים על עצמאות בהסתדרות – אידיאולוגית וארגונית”.  בבחירות לנעמ”ת מתמודדות נציגות חד”ש במסגרת הרשימה הרב-מפלגתית “עוגנים” בראשות גליה וולך שהאותיות שלה הן ענ. בעקבות הבחירות הקודמות (2012), מכהנים נציגי חד”ש בראשות שורה של מרחבים: מרחבי נצרת בהסתדרות ובנעמ”ת, מרחבי המשולש הדרומי בהסתדרות ובנעמ”ת ומרחב הגליל המרכזי בנעמ”ת. חד”ש משקיעה מאמץ לשמור ולחזק את מעמדה במרחבים.

מי זכאי/ת להצביע? כל חברה או חבר בהסתדרות, ששילם דמי חבר במשך חצי שנה עד לסגירת ספר הבוחרים בנובמבר 2016. עובדים במקומות עבודה בהם יש התאגדות ראשונית ועדיין אינם משלמים דמי חבר זכאים אף הם להצביע. לכל בעל  זכות בחירה נשלחה הודעה לבוחר. לבדיקת זכאות הצבעה ניתן להיכנס לאתר ועדת הבחירות של ההסתדרות בקישור הבא.

איפה מצביעים? ישנם שני סוגי קלפיות – קלפי מגורים, המוצב/ת במבני הסתדרות או מבני ציבור בערים וביישובים השונים, וקלפי מקום עבודה, המוצבת במקום עבודה. כל מצביע משויך ל”קלפי מגורים” הנמצאת באזור מגוריו ויכול להצביע בה. באתר ההסתדרות ניתן לבדוק את מיקום קלפי המגורים בקישור הבא. בנוסף הציבה ההסתדרות קלפיות במקומות עבודה שונים, וכל בוחר/ת יכול/ה להצביע בכל קלפי מקום עבודה. לרשימת הקלפיות הקישו כאן. שימו לב כי לא ניתן להצביע בקלפי מגורים שאינה קלפי המגורים שלך.

באיזה שעות מצביעים? קלפיות המגורים יהיו פתוחות בשעות 8:00 – 22:00. לגבי הקלפיות במקומות העבודה יש להתעדכן במקום העבודה או לבדוק ברשימת הקלפיות.

איך מתנהלת ההצבעה? כל מצביע/ה יציג בקלפי תעודה מזהה: תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה, תעודת חייל או קצין או תעודת חבר כנסת. אין חובה להביא את ההודעה לבוחר/ת אל הקלפי. פרטי המצביע/ה יוכנסו למסוף מחשב שיברר את הזכאות לבחור על מנת לוודא שאין הצבעה כפולה. לאחר מכן יקבל כל מצביע 2 מעטפות ריקות – צהובה ולבנה. נשים בלבד יקבלו בנוסף מעטפה סגולה. לאחר קבלת המעטפות ילך כל מצביע אל מאחורי פרגוד שבו יהיו פתקי ההצבעה, ויכניס פתק אחד לכל מעטפה על פי בחירתו. למעטפה הצהובה פתק צהוב עם שם המועמד/ת ליו”ר ההסתדרות שבו הוא בוחר (אבי ניסנקורן או שלי יחימוביץ’), למעטפה הלבנה פתק לבן עם שם ואותיות הסיעה שבו הוא בוחר לוועידת ההסתדרות ולמועצת המרחב (“ענ – עוגנים” או “שלי – הבית החברתי”). למעטפה הסגולה יכניסו המצביעות פתק סגול עם שם ואותיות הסיעה שבה הן בוחרות ((“ענ – עוגנים” או “שלי – הבית החברתי”). בסיום ההצבעה ישלשל המצביע/ה את המעטפה לתיבת הקלפי.

בקלפי מקום עבודה בלבד יוכנסו מעטפות ההצבעה של כל בוחר/ת לתוך מעטפה חומה, שעליה ייכתב מספר המרחב שאליו משתייך הבוחר/ת (ללא ציון שם הבוחר/ת) ויוכנסו לקלפי. הסיבה לכך היא שהקולות נספרים לפי מרחבי המגורים של המצביעים, וייתכן שבמקום עבודה אחד יצביעו אנשים שמשויכים למרחבים שונים בהסתדרות. המעטפות החומות ייפתחו באתר הארצי לספירת הקולות וימוינו לפי המרחבים השונים.

איך שומרים על חשאיות וטוהר הבחירות? ההצבעה היא מאחורי פרגוד שבו הבוחר/ת עומד/ת לבד, ומעטפות ההצבעה מוכנסות לתוך תיבת הקלפי עם שאר המעטפות באופן אנונימי. בהצבעה במקום עבודה המעטפות יוכנסו למעטפה חומה כדי לשייך אותן למרחב אך לא ייכתב עליהן שם הבוחר/ת. זיהוי הבוחר מתבצע במערכת ממוחשבת שמונעת הצבעה כפולה. כמו כן בכל קלפי ישנה ועדת קלפי המורכבת מנציגי שתי הסיעות המתמודדות בבחירות (הבית החברתי ועוגנים) שתפקידן לפקח מקרוב אחר התנהלות הבחירות. זיוף או שיבוש מכוון של הליך ההצבעה, בין אם ע”י בוחר/ת או בעל/ת תפקיד בבחירות, מהווה עבירה פלילית.

האם ניתן יהיה לדעת את תוצאות ההצבעה בקלפי של מקום עבודה? אין ספירת קולות במקום העבודה. הקלפיות במקומות העבודה יינעלו בתום ההצבעה ויוסעו למרכז ספירת הקולות בגני התערוכה. שם ימוינו המעטפות על פי המרחב שאליו שייכ/ת כל מצביע/ה, וייספרו יחד עם כלל הקולות של כלל המצביעים באותו מרחב.

נתקלתי בבעיה או במשהו שנראה לי לא תקין, לאן אפשר לפנות? ניתן לפנות למוקד הטלפוני של ועדת הבחירות המרכזית – 1-700-700-331, למלא טופס פנייה באתר או לשלוח מכתב לוועדת הבחירות המרכזית – ארלוזרוב 93 תל אביב.

 

מידע נוסף על התנהלות הבחירות: באתר ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות.