restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המחאה בבלפור חזרה ובגדול; מתרבות התקיפות הפשיסטיות על מפגינים ופעילים

18 באוקטובר 2020

כ-10 אלף מפגינים השתתפו אמש (שבת) במחאה נגד שלטון הימין המושחת מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. המפגינים חזרו לבלפור לאחר שנאסר עליהם להפגין במרחק של מעל קילומטר מבתיהם, במסגרת הגבלות הסגר. במקביל, התקיימה עצרת מחאה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין, בהשתתפות אלפים והפגנה המונית במרכז תל-אביב שיצאה מכיכר הבימה. פעילי חד”ש, מק”י ובנק”י לקחו חלק פעיל במחאות וח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) אף נאם בעצרת בכיכר פריז בירושלים.

על פי מידע שמסרה תנועת הדגלים השחורים, במהלך השבת הפגינו ברחבי ישראל כ-260 אלף אזרחים, מדן ועד אילת. עימותים נרשמו בין שוטרים למפגינים בשני מוקדי ההפגנות הגדולים, והמשטרה עצרה או עיכבה מספר מפגינים, כמו גם חשודים בהפעלת אלימות כלפי מפגינים. המשטרה הודיעה שבמסגרת תהלוכת מפגינים בירושלים נעצרו או עוכבו תשעה מפגינים, “בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים”.

בתל אביב נעצר צעיר בן 19 בחשד שריסס חומר מסוים לעבר המפגינים, וכתוצאה מכך נפגעה ילדה בת 12 ונזקקה לטיפול רפואי. ביפו נעצרו צעיר בן 20 ונער בן 17 בחשד לריסוס גז מדמיע על קבוצת מפגינים ברחוב יפת. בנוסף, נעצר ברמת גן אדם בן 60 בגין הפרת הסדר הציבורי, לאחר שאיים על מפגינים וסירב להזדהות בפני השוטרים בכיכר אורדע. עוד המשטרה עצרה גבר בן 54 שלפי החשד הכה באגרוף בפניו של מפגין בתל אביב. מהמשטרה נמסר כי החשוד אף קילל מפגינים ברחוב קויפמן בעיר, וכי המפגין שהוכה לא נזקק לטיפול רפואי.

שלושה צעירים תושבי קריית ים נעצרו אף הם אמש בידי המשטרה בחשד שריססו גז מדמיע לעבר מפגינים בחיפה. מהמשטרה נמסר כי הם נעצרו לאחר שהתקבלו דיווחים על ריסוס גז מדמיע בכמה מוקדים שונים בעיר. מנגד, עד כה לא נעצרו חשודים בעקבות מקרה תקיפת המפגינים בשכונת בת גלים בחיפה מוקדם יותר אמש. מהמשטרה נמסר כי “המקרה ידוע ונבדק”.

עוד דווח אמש כי שני נפצים הושלכו לעבר מפגינים ועוברי אורח בכיכר הבימה בתל אביב לאחר ההפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יצאה לדרכה. לפי העדויות, חבורה של נערים על אופניים הגיעו למקום והחלו לקלל. אדם שישב בכיכר בשעות הערב עם חבריו, ללא קשר להפגנה, סיפר: “הם צעקו ‘רק ביבי’, ואמרו: ‘מי שיש לו בעיה שיבוא. ילד אחד הדליק את הקרטון עם מצית. אחד אחר עבר ואמר ‘שמאלנים מסריחים’. הם זרקו שני נפצים”. מוקדם יותר, בשבוע שעבר, הותקפו מפגינים על ידי קבוצת תומכי הקבוצה הגזענית “לה פמיליה”, מה שאף הוביל לפציעתו של אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה – סדי בן שטרית. בארגון קוראים למשטרה להגביר את הנוכחות בבלפור ובמוקדי ההפגנות ברחבי הארץ על מנת למנוע פגיעה במפגינים: “הכתובת על הקיר. המון מוסת על ידי הנאשם צמא לדם המפגינים והמשטרה לא מתפקדת. אם חלילה יישפך דם, אתם האחראים”.

אמש נחשף בחדשות 12 כי בחודשים האחרונים התרחשו מקרים רבים נוספים של אלימות נגד מפגינים, וחלק ניכר מהאירועים אף הסתיים במעצרים. אולם מתברר כי מרבית החשודים שוחררו ולא יועמדו לדין בגין מעשיהם. בין המקרים שתועדו היו תקיפות חמורות במכות, בגז מדמיע, בבקבוקי זכוכית ואף בסכין, אך רק אחד מהם הגיע לכדי הגשת כתב אישום. לעומת זאת, האגודה לזכויות האזרח גילתה היום שהמשטרה מפעילה באחרונה יחידה שעיקר עיסוקה הוא חקירות פשיעה חמורה של ארגוני פשע בפעילותה נגד מובילי המחאה נגד ראש נתניהו. כמו כן, באגודה לזכויות האזרח מתריעים מפני האפשרות כי המשטרה יצרה מאגר מיוחד שבו שמורים פרטיהם של מפגינים.

עוד על המחאות נגד נתניהו ושלטון הימין המושחת, בגיליון השבוע של “זו הדרך” (עמ’ 1, 2 ו-10): https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf

סרטון – וח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) נואם אמש בעצרת בכיכר פריז בירושלים: https://www.facebook.com/ofercass/videos/777614132801999