restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המחאה נגד הפשיזציה של שלטון נתניהו: מאות הפגינו מול בתיהם של אדלשטיין, ארדן וגנץ

21 במרץ 2020

מאות בני אדם הפגינו אתמול (שישי) מול בתיהם של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ; השר לביטחון פנים, גלעד ארדן וח”כ גדעון סער (ליכוד) במחאה על שיתוק הכנסת ועל הסכנה למרחב הדמוקרטי. המחאה, שהחלה ביום חמישי בשיירה לירושלים שבה נעצרו עשרה בני אדם, מכונה מחאת “הדגלים השחורים”. “דגל שחור מתנוסס מעל מעשיו של הנאשם מבלפור. אך לא רק הוא אשם, שיתוף פעולה עם מעשיו האנטי-דמוקרטיים על ידי נבחרי הציבור הוא פשע נגד הדמוקרטיה הישראלית”, מסרו המוחים.

המפגינים מול ביתו של גנץ נשאו קרטוני ביצים וכתבו על שלטים: “מנהיג אמיתי צריך ביצים” וקראו “בני, בני צא החוצה, שרה וביבי יקנו לך עוגה”. מפגין אחד הניף שלט בו הוא כתב “גנץ: ביבי עושה לך בית ספר”. עשרות המפגינים שהתאספו מול ביתו של אדלשטיין בהרצליה פיתוח החזיקו שלטים שעליהם נכתב: “יולי, כאן זו לא דיקטטורה”.

המשטרה עצרה אחה”צ (חמישי) שלושה מהמפגינים שהגיעו במכונותיהם ליד משכן הכנסת, במחאה נגד התנהלות הממשלה ויו”ר הכנסת יולי אדלשטיין וממשלת הימין. מוקדם יותר, כוחות המשטרה חסמו את מאות המפגינים שנסעו בשיירת  לירושלים, ונסעו באיטיות בכביש 1 בדרכם לירושלים. אחרי שנמתחה על כך ביקורת, השיירה שוחררה והגיעה לכנסת. על חלונות כלי הרכב הונפו סיסמאות נגד ההפיכה השלטונית, דגלים שחורים ואף השלט “ארדואן זה כאן” ככותרת מאמר המערכת בגיליון השבוע של “זו הדרך”.

בעקבות מעצר המפגינים מסר ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת):  “‏בדיקטטורה אסור למחות, ולכן הורו נתניהו וארדן לבלום את שיירת המחאה לירושלים למרות שזו פעלה על פי החוק וללא הפרעה או סכנה לציבור. אני קורא לכל סיעות הבית לחדול מיד ממו”מ עם הליכוד, מדובר בתנועה שהשתלטה על המדינה באופן בלתי חוקי וכל דקה נוספת מעמידה את כולנו בסכנה איומה”.

מארגני האירוע מסרו כי המחאה תימשך בשבועות הקרובים “עד להחזרת הדמוקרטיה הישראלית למסלולה”. הם הוסיפו כי “סגירת בתי המשפט, התבצרותו של יו”ר הכנסת בתפקידו, שיתוק ועדות הכנסת ותחילת הליכי הריגול נגד האזרחים ללא פיקוח – הם כבר לא סימני אזהרה, זהו ניסיון חיסול של הדמוקרטיה”. ביום ראשון האחרון, עשרה פעילי חד”ש, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הפגינו מול מטה הליכוד בתל אביב – מצודת זאב. הפעילים נשאו שלטים בהם נכתב: “מצב חירום אינו פוטר מעונש”, “נתניהו = מצב חירום” ו”לא לסגירת בתי המשפט”.

למאמר המערכת “ארדואן זה כאן”, שפורסם השבוע ב”זו הדרך”: http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/03/G12_2020.pdf