restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הממשלה החליטה להעניק למעסיקים 14 מיליארד שקל – אך לא מפצה את השכירים

3 ביוני 2020

“המדינה החליטה להעניק למעסיקים 14מיליארד שקל על כך שהם מועילים בטובם להחזיר לעבודה עובדים שהוצאו לחל”ת. אך לא, חלילה, ליותר ממיליון עובדים מפוטרים שנשלחו לחיות מדמי אבטלה שנעו בין 50% ל-60% משכר הברוטו שלהם. כל זאת בזמן שמדינות רבות כיסו את שכרם של העובדים שהושבתו מאונס וראו איזה פלא – לא קרסו”. כך נמסר הבוקר (רביעי) בתגובה לתכנית הניאו-ליברלית של ממשלת הימין בדבר הטבות להון על מנת להשיב את השכירים לעבודה.

על פי הנתונים שמסר ארגון העובדים בנורבגיה הממשלה פיצתה את העובדים שהושבתו או פוטרו ב-100%, בדנמרק ב-90% כאשר מדובר בפועלי התעשייה ובצרפת 84%. “באופן כזה גם הבטיחו לעובדים את רוב רובו או כל שכרם, לרבות ההפרשות לביטוחים סוציאליים, ובנוסף את מקום עבודתם”. אך בישראל, בה נרשמו אחוזי האבטלה מהגבוהים במדינות הקפיטליסטיות המתקדמות “נכנסו מתחת לאלונקה בכדי לחסוך למדינה. לשם כך אנחנו כאן לא?”.

לדברי כוח לעובדים “אצל המעסיקים סכום אדיר זה ישמש לפיצוי העשירון העליון שישקיע את רוב התוספת בהגדלת רווחיו בעתיד. אז אם הממשלה מחלקת כסף למעסיקים, התארגנות עובדים היא הדרך לדרוש שחלק מהכסף יגיע אלינו העובדים
עובדות ועובדים רבים כבר יצאו למאבק על ביתם המקצועי – והתאגדו בכוח לעובדים”. יצוין שההסתדרות טרם התייחסה לתכנית האוצר לפיצוי המעסיקים.

גם מי שהיה מיועד לתפקיד שר האוצר, ח”כ ניר ברקת (הליכוד), תקף הבוקר את מתווה עידוד התעסוקה של שר האוצר ישראל כץ ואמר כי המתווה הוא נזק אסטרטגי למשק. “אם השוק חלש ואתה לא עוזר לו להיות חזק ואתה רק מנסה לדחוף לו עובדים, השוק לא יקלוט את העובדים”, הסביר ח”כ ברקת בדיון בוועדת הכספים בכנסת. “התוכנית הזאת לא רק שיש לה ערך שולי קטן, יש לה נזק אסטרטגי למשק, כשכל אותם אנשים שהיה להם ערבות הדדית בין מעסיקים לעובדים, ואתם פורמים את הערבות הזאת כשאתם לא נותנים מענק לאנשים ששמרו על העובדים וספגו נזק”. זאת, לאחר שהשר כץ הודיע כי מעסיקים שהחזירו עובדים מה-19 באפריל יזכו למענק של 3,500 שקלים.