restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הממשלה הסירה את הצעת חוק ההסתננות; ח”כ חנין: לא נוכל לסבול חוקים אכזריים כאלה

29 ביולי 2010

ממשלת ישראל השתכנעה, לאחר מאבק ממושך, להסיר את הצעת החוק למניעת הסתננות. הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ואף חל עליה דין רציפות (בהתנגדותו של ח”כ דב חנין (חד”ש) בלבד). ההצעה ביקשה לדון כל מבקש מקלט המגיע לישראל דרך מצרים לעונש של עד שבע שנות מאסר, זאת גם אם הוא פליט הזקוק להגנה. ההצעה גם ביקשה לעגן בחוק את נוהל “החזרה חמה” למצרים, שפירושו גירוש מיידי של מי שנכנס לישראל ללא היתר, ואף להטיל עונשים כבדים על המסייעים למבקשי מקלט.

ח”כ חנין, ממובילי ההתנגדות להצעת חוק ההסתננות והמאבק להסדרת מעמדם של הפליטים ומבקשי המקלט, בירך על החלטת הממשלה למשוך את חוק המסתננים מסדר יומה של הכנסת: “הצעת חוק ההסתננות הייתה הצעה מסוכנת, אנטי דמוקרטית וחשוכה. אילו היה נחקק היה החוק כתם שחור בספר החוקים של ישראל. אין לי אלא לברך על ההתעשתות המאוחרת של הממשלה שנמנעה מהבושה שחוק כזה היה ממיט עלינו. אנו אשר יודעים פליטות מהי, לא נוכל לסבול שבמדינתנו יחוקקו חוקים אכזריים כאלה. אני מבקש להביע את הערכתי הגדולה לכל הארגונים החברתיים, הפעילים ואנשי המצפון, שהתגייסו למען הפליטים והתמידו במאבק נגד החוק ולמען חברה צודקת ואנושית בישראל. ההצלחה במאבק הזה צריכה לעודד אותנו להמשיך במערכה למען מדיניות כוללת ואנושית ביחס לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל”.

בארגוני הסיוע לפליטים מברכים היום על הסרת הצעת החוק. לדברי הארגונים, אם הצעת החוק הייתה עוברת היא הייתה פוגעת אנושות בזכויותיהם של מבקשי מקלט, ומפרה ברגל גסה אמנות בינלאומיות שישראל עצמה חתמה עליהן.

אלישבע מיליקובסקי מארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט אמרה כי “ניתן לראות כיצד מאבק ציבורי על ערכיה ודמותה של מדינת ישראל הוביל להישג משמעותי, משיכת הצעת החוק הדרקונית”. למרות ההישג הגדול, מדגישים היום בארגוני הסיוע לפליטים כי המאבק עדיין בעיצומו. רן כהן מעמותת רופאים לזכויות אדם ציין כי “לישראל עדיין אין מדיניות הגירה מסודרת, ובמקביל אווירת ההסתה הציבורית כלפי פליטים הולכת וגוברת. הארגונים ימשיכו לפעול כדי להבטיח כי מדינת ישראל תגבש מדיניות הגירה סדורה ואנושית, המכבדת זכויות אדם”

יצוין שבכנסת ה-17 ח”כ חנין היה הח”כ היחיד שהצביע נגד הצעת החוק לקריאה ראשונה. בכנסת ה-18 היה חנין הח”כ היחיד שהצביע נגד הצעת החוק כאשר קיבלה דין רציפות. כמו כן, בימים אלו מקדם ח”כ חנין שורה של חוקים שמטרתם הסדרת מעמדם החוקי של הפליטים ומימוש האמנות הבינלאומיות בנושאי פליטים עליהן חתומה ישראל. בין הצעות החוק: הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי לילדים שאינם תושבים והצעת חוק זכויות הפליט.