restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

המפכ”ל אלשיך חשף שקוצצו 400 מיליון שקל מהתוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית

17 באוקטובר 2018

 

 

הועדה לביקורת המדינה קיימה אתמול (שלישי) דיון בהשתתפות מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך ומבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא בנושא התמודדות משטרת ישראל עם הפשיעה הגוברת ביישובי החברה הערבית. זאת, בהמשך לדו”ח חמור של מבקר המדינה שפורסם באוגוסט השנה ולפיו מאז שנת 2000 הגיע מספר הקורבנות בחברה הערבית כתוצאה מאלימות ל-1,236.

אף כי מדובר ב 20% מאזרחי המדינה, שיעור המעורבים בעבירות אלימות ובתיקי רצח מקרב החברה הערבית נע בין 40% ל-50%, ושיעור המעורבות שלהם באירועי ירי היה 95%. בדבריו בוועדה, חשף המפכ”ל אלשיך כי קוצצו 400 מיליון שקל מהתוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית.

 

 

 

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא אמר בישיבה: “ערך קדושת החיים הוא החשוב יותר  והוא זה שצריך להנחות כי חייו של כל אזרח בכל מקום חייבים להישמר. פרט לדו”ח זה, אנו בעיצומה של עבודת ביקרות על המשילות בנגב וחלק מהנושאים לגבי החברה הערבית שקושרים לדו”ח מיגור הפשע בחברה הערבית, יבואו לידי ביטוי בדו”ח שיפורסם בקרוב”.

המפכ”ל אלשיך הציג בוועדה נתונים ולפיהם חלה ירידה ניכרת במקרי רצח ובאירועי הירי בחברה הערבית ואמר: “יש ירידה מ-77 מקרי רצח בשנה שעברה ל-40 בשנה זו. יחד עם זאת אני חרד מהעתיד מבחינה תקציבית: לא רק שקיצצו לנו 400 מיליון ב-2018, 2019 לא נראית טוב, ו-2020-2021 תלויות באוויר לחלוטין.

מפכ”ל המשטרה קומם נגדו כמה מחברי הכנסת של הוועדה כאשר שאמר שהמשטרה לא יכולה להתייחס לכל מי שעובר על החוק כעבריין, “אם אנחנו נתייחס לעבריין בכל מי שיורה בחתונה, נמלא את בתי הכלא אבל זה לא אומר שאפשר להשלים עם זה. אנחנו מפרידים בין סכסוך בין העבריינים לבין שינוי נורמות הציות לחוק.

במהלך הדיון התעמת המפכ”ל עם חברי כנסת מהרשימה המשותפת. כאשר אמר אלשיך כי “בשבועות האחרונים לא היה אירוע ירי אחד בחתונות בדרום” השיבה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד”ש): “לא היה אחד שידעת עליו”. בתגובה ענה אלשיך: “גברתי, אני מכיר את השטח טוב יותר ממך. אנחנו מדברים עם החתן מראש”.

יצוין בישיבה השתתפו תשעה חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בהם כל חברי הכנסת של חד”ש. חברי בל”ד החרימו את הישיבה – בעקבות החלטת התנועה “להחרים את הכנסת במשך חודש”, בעקבות חקיקת חוק הלאום הגזעני. ח”כ תומא-סלימאן הדגישה: “אנחנו מדברים על הנתונים בשטח. לאנשים נמאס שאתם לא עושים כלום. אל תגיד שאתה מכיר את האוכלוסייה יותר טוב ממני. אתה מסתכל בזה בראייה סטראוטיפית. האוכלוסייה שלנו לא סבלה בממדים כאלה של פשיעה לפני עשר שנים, והבעיה היא במנטליות של המשטרה. אנשים כל הזמן באים להתלונן, ואתם לא נוקפים אצבע. אתם יודעים בדיוק מתי מישהו כתב סטטוס בפייסבוק, אבל איפה אתם בלחימה באמל”ח? אם הייתם יודעים שמשתמשים בנשק הזה נגד יהודים, הייתם יודעים איך לעצור את ההברחות”. חבר הכנסת יוסף ג’בארין (חד”ש) הוסיף: “אנחנו לא באקדמיה. תדבר איתנו על מקרי הרצח הלא מפוענחים, לא על תאונות הדרכים. קיימת אפליה בין דם לדם. הממשלה מעוניינת בהימשכות המצב החמור בחברה הערבית מטעמים שערורייתיים של הפרד ומשול”.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), הדגיש בדברו בעת הישיבה: “רמת הביטחון האישי של האזרחים הערבים מתדרדרת. עד שיש החושבים לצאת מבתיהם בשעות הערב פן ייפגעו מירי תועה או מכוון”. לאחר הישיבה מסר ח”כ עודה “כפי שכבר אמרנו, הפשע לא ייגמר בשנת 2018, אבל אנחנו משקיעים כל מאמץ כדי להבטיח מגמת ירידה באלימות. אנחנו לא הממשלה, אנחנו האופוזיציה, ומכאן אנחנו נפעיל את כל הלחץ הדרוש כדי להשפיע. זו חובתנו”.

ח”כ דב חנין (חד”ש) אמר במהלך הדיון ש”הקיצוץ התקציבי בתכניות מיגור הפשיעה והנשק החברה הערבית מעיד שאין שום קשר בין המילים הגבוהות של ראש הממשלה ושריו לבין המציאות בשטח. השר ארדן אולי חושב שיותר נשק זה חלק מהפתרון, אבל להנהגה הערבית ברור שיותר נשק זה חלק מהבעיה”.