restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הנהלת האוניברסיטה הפתוחה: כוח לעובדים מייצגת את המרצים

7 באוקטובר 2010

הנהלת האוניברסיטה הפתוחה קבעה כי כוח לעובדים הוא הארגון היציג שמייצג את מרבית עובדי הסגל האקדמי – זאת לאחר בדיקה יסודית של הנתונים שהועברו אליה מצדם של שני ארגונים הטוענים לייצגם: כוח לעובדים וההסתדרות.

המשמעות של ההודעה: הנהלת האו”פ, שחתמה כבר על הסכם קיבוצי עם כוח לעובדים בראשי תיבות, תחתום על הסכם רשמי וסופי בזמן הקרוב. כהמנחים והמרכזים של האו”פ הצטרפו לפני שנתיים אל כוח לעובדים וניהלו מאבק ממושך, שכלל בין היתר שביתה בת חודשיים.

לאחרונה נכנס המו”מ עם ההנהלה למסלול חיובי, ולפני כחודש גיבשו הצדדים טיוטה להסכם קיבוצי שמבטיח תוספת שכר של 24% למנחים, רצף העסקה ומנגנון למניעת פיטורים שרירותיים. במקביל, ההסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני, טענה כי היא צירפה אליה מאות מנחים ומרכזים, ולמעה היא הארגון היציג של הסגל האקדמי הזוטר.

בהסתדרות שלחו מכתב דחוף לנשיאת האו”פ, פרופ’ חגית מסר-ירון, ודרשו ממנה להפסיק לאלתר את המו”מ עם כוח לעובדים. למרות הדרישה הזו, בערב חג סוכות האחרון חתמו הצדדים על הסכם קיבוצי בראשי תיבות, שחתימתו הסופית הותנתה בבדיקת הייצוגיות של שני הארגונים.

כעת הנהלת האו”פ הודיעה כי בבדיקה שערכה הסתבר כי כוח לעובדים מייצגים 676 חברי סגל אקדמי, לעומת 384 בלבד שמייצגת ההסתדרות. כמו כן, ההסתדרות נמנעה מהעברת טפסי ההצטרפות של העובדים אליה, והסתפקה בשמות המצטרפים בלבד.

“לאור האמור לעיל, הרינו להודיעכם כי בכוונת האוניברסיטה להתייחס לכוח לעובדים כארגון העובדים היציג לגבי הסגל האקדמי הזוטר לכל דבר ועניין, על כל המשתמע מכך” – כך כתבה היום עו”ד אפרת בירן, ממשרדו של נחום פיינברג.

באגרת שהופצה ביום חמישי, ה-7 באוקטובר על ידי פעילי כוח לעובדים בקרב המרצים באונ’ הפתוחה נאמר: “אנו שמחים לבשר לכם כי הבוקר הודיעה האוניברסיטה במכתב רשמי אשר הופנה לשני הארגונים, כי תוצאות הליך הבדיקה מראות באופן חד משמעי כי ארגון כוח לעובדים הוא הארגון היציג של סגל ההוראה האקדמי באוניברסיטה הפתוחה”. ועוד: “לאחר שכשלו ניסיונותיה של ההסתדרות למוטט את ההישגים הניכרים של ההסכם רק כדי שתוכל לבלום את כוח לעובדים, הגיע הזמן להביא את המלאכה לסיום. אנו קוראים לכל מי שעדיין לא הצטרף לכוח לעובדים לעשות כן, ובכך להבטיח את אישור ההסכם. הצטרפו אלינו ונמשיך לפעול יחדיו למען שיפור תנאי סגל ההוראה האקדמי באוניברסיטה הפתוחה”.

על פי כל ההערכות, ההסתדרות מתכוונת לפנות באופן דחוף אל בית הדין הארצי לעבודה, כדי שזה יוציא צו מניעה נגד חתימת ההסכם. כפי הנראה, ביה”ד יתקשה לערער על החלטת האו”פ – למרות נטייתו בעבר לטובת ההסתדרות הכללית ועמדותיה.

עוד על מאבק המרצים באוניברסיטה הפתוחה