restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

העליון אישר: פרויקט ליהודים בלבד בלב עג’מי

9 בנובמבר 2010

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של תושבים ערבים ויהודים בשכונת עג’מי שביפו, יחד עם האגודה לזכויות האזרח, בִּמקום – מתכננים למען זכויות תכנון ורבנים לזכויות אדם, נגד הקצאת קרקע ציבורית לצורך פרויקט בנייה ליהודים בלבד. בפסק דינה קיבלה נשיאת בית המשפט העליון את טענות המערערים, כי על מינהל מקרקעי ישראל למנוע הפליה: “סבורה אני כי יש יסוד לטענה כי המינהל נדרש לפקח על אופן שיווק המקרקעין בשוויון ללא הפליה גם על ידי חברות פרטיות הזוכות במכרזים המוצאים על ידו, כאשר המקרקעין הם מקרקעי המינהל על כל המתחייב מכך”.

הנשיאה ביניש אף קבעה כי “יש ממש בטענה שהציבור הדתי לאומי – לו יועד פרויקט הבנייה – אינו בגדר קבוצת מיעוט הדורשת הגנה על מאפייניה הדתיים והתרבותיים הייחודיים.” ואולם, בנסיבות העניין, לאחר שמינהל מקרקעי ישראל מיהר למכור את הקרקע בטרם הגשת הערעור, בית המשפט לא ראה להכריע בסוגיות אלה.

מזה כשנה וחצי מנהלים תושבי שכונת עג’מי, ערבים ויהודים, מאבק בפרויקט דיור סלקטיבי שבונה חברת “באמונה” בלב השכונה, ומיועד ליהודים בלבד. התושבים עתרו לבית המשפט המינהלי בתל אביב יחד עם האגודה לזכויות האזרח, במקום ורבנים לזכויות האדם, ולאחר מכן אף פנו לבית המשפט העליון. בימים הספורים שבין מועד מתן פסק דינו של המחוזי לבין הגשת הערעור לעליון, מיהר מינהל מקרקעי ישראל למכור את הקרקע.

לדברי עו”ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, שייצג את התושבים והארגונים: “ההחלטה מאד מאכזבת, ואולם ההליך המשפטי הניב הישגים משמעותיים. ‘באמונה’ לא תוכל להרחיב את הפרויקט הבדלני, ועל פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, חל איסור על מינהל מקרקעי ישראל למכור קרקע ליזם שימכור דירות באופן מפלה. אנו נוסיף ונעקוב אחר יישום ההחלטה”.

אסתר סבא, תושבת השכונה ואחת העותרים: “אנחנו מקבלים את כולם לשכונה, והתנגדנו לפרויקט משום שהוא הוקם מתוך כוונה ברורה להדיר אותנו. בימים אלה, משתוללת אלימות גזענית בצפת במטרה להרחיק ערבים מהעיר, ואילו כאן, ביפו, הגזענות פועלת בחסות בית המשפט העליון”.

בעתירה, ציינו עורכי הדין גן-מור ודן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, כי לא זו בלבד שהחוק אוסר על קיום אפליה בפרויקטים שהוקמו על קרקע ציבורית, אלא שבמקרה זה, הפרויקט הבדלני של “באמונה” הוקם בלב שכונה שרוב תושביה אינם מורשים לגור בו, על אחת מעתודות הקרקע האחרונות בשכונה שסובלת ממצוקת דיור קשה.