restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הפגנה באוניברסיטת תל-אביב: דורשים להסדיר את ההוראה המקוונת בהסכם קיבוצי

30 באפריל 2022

חברי ארגון סגל ההוראה והמחקר של אוניברסיטת תל-אביב יפגינו ביום שני הקרוב (2.5) בצהריים מול משרדי ההנהלה בדרישה להסדיר את ההוראה המקוונת בהסכם קיבוצי. ארגון עמיתי ההוראה ומרצים מן החוץ, המייצג את רוב סגל ההוראה באוניברסיטה, מסר כי ערב משבר הקורונה, במארס 2020, חתמו ארגוני הסגל ברחבי הארץ על הסכם קיבוצי מיוחד המאפשר ללימודים להימשך במתכונת מקוונת בסמסטר ב’ תש”פ. “סגל ההוראה והמחקר נכנס מתחת לאלונקה ועבד שעות רבות נוספות, ללא תגמול, כדי להבטיח מעבר חלק להוראה מקוונת תוך שמירה על איכות ההוראה”, הדגישו.

ההסכם הסתיים בספטמבר 2020, אבל ההוראה המקוונת נמשכת “ורובנו עדיין עובדים שעות נוספות בתנאים פחות טובים ותחת סכנת פיטורים תמידית. ההנהלה ניצלה את משבר הקורונה כדי לשחוק את תנאי השכר שלנו ולפגוע בביטחון התעסוקתי שלנו”. זה שנה וחצי שהארגון מפציר בהנהלת האוניברסיטה לקיים מו”מ על מנת להסדיר את תנאי ההעסקה בהוראה מקוונת, “אך היא מסרבת בעקשנות, מתנערת מחובתה וקובעת עובדות בשטח באופן חד צדדי”.

דרישות הארגון הן: הגבלה של גודל הכיתות בזום כי “דחיסת סטודנטים לכיתות וצמצום סגל ההוראה רק מגדיל את עומס העבודה שלנו ופוגע באיכות ההוראה והלמידה ותגמול עבור עבודה נוספת”. כמו כן, משבר הקורונה הצריך התאמה של קורסים להוראה בזום והיברידית, כתיבה מחדש של מבחנים, קיום מועדי בחינות מיוחדים והשגחה במבחנים, “מבלי שקיבלנו תוספת שכר, ומתוך ציפייה שנעבוד בהתנדבות”.

עוד דורשים המרצים “לא לגלגל הוצאות ההוראה המקוונת על הכיס שלנו – כי לצורך הוראה מקוונת איכותית מהבית רכשנו ציוד ושדרגנו את רשת האינטרנט הביתי על חשבוננו”. על פרק עומדות גם הגנה על זכויות יוצרים ופרטיות, “כי לכולנו ברורה החשיבות של הנגשת שיעורים מרחוק, אבל בהעדר הסכם קיבוצי מיוחד, אנחנו חשופים לתביעות על זכויות יוצרים, לשימוש בחומרים שלנו ללא רשות, ולפגיעה בחופש הביטוי בשיעורים ובפרטיות שלנו ושל הסטודנטים”.