restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הפגנות נגד גירוש הפליטים מול הכנסת וברחבי הארץ; ח”כ חנין: חייבים לעצור את המהלך הכוחני

17 בינואר 2018

בשעה שבכנסת התקיים הבוקר (רביעי) דיון על מצב הפליטים ומבקשי המקלט בישראל, ערכו מחוץ למשכן מבקשי מקלט אריתראים ופעילים ישראליים מיצג המדמה מכירת בני אדם בשוק עבדים בלוב, במחאה על הגירוש המתוכנן. שוק העבדים סימל את העתיד המצפה לפליטים לאחר גירושם.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת), חבר הכנסת היחיד שהגיע להפגנת המחאה מחוץ לכנסת, אמר: “בהליך מהיר וכוחני הוחלט לגרש אלפים רבים של מבקשי מקלט בכוח, למקומות שבהם החיים שלהם יהיו בסכנה. זאת החלטה לא אנושית ומנוגדת למשפט הבינלאומי, החלטה שעושה שימוש ציני ופסול במצוקות של תושבי דרום תל-אביב. במקום לתת פתרונות אנושיים לבעיות של מבקשי המקלט, במקום להתמודד עם הבעיות הקשות הקיימות בדרום תל-אביב ולתת מענה לתושבים, הממשלה הזו פועלת בצורה פסולה ואכזרית. את המהלך הזה חייבים לעצור”.

לדבריו תכנית שיקום אמיתית בדרום תל-אביב, צריכה לכלול הפסקת הפינויים, פתרונות דיור ושטחים ירוקים, לטפח את המרחבים הקהילתיים, ובמקביל – לייצר פתרונות של בריאות, עבודה ורווחה למבקשי המקלט. “דווקא צאצאי אלה שלאורך המאה ה-20 נרדפו באירופה ובארצות אחרות צריכים להיות רגישים במיוחד לאנשים נרדפים אחרים. בצדק באנו בטענות למדינות שסגרו אז בפני יהודים נרדפים את שעריהן. איך הגענו למצב שאנחנו מתייחסים בצורה כל כך אכזרית למבקשי חיים? את תכנית הגירוש חייבים לעצור” הוסיף.

אמש (שלישי) הפגינו מאות מול בית ראש הממשלה בירושלים ומול  בתיהם של השרים איילת שקד, משה כחלון, אריה דרעי וח”כ אלי אללוף. בהפגנות בירושלים השתתפו מעל ל-300 מפגינים, מול ביתה של השרה שקד הפגינו כ-100 פעילים וכ-150 מול ביתו של השר כחלון, כמו כן כ-50 מפגינים הפגינו מול ביתו של ח”כ אללוף בבאר-שבע. המפגינים מתנועת “עוצרים את הגירוש”. הניפו שלטים הקוראים לעצור את גירוש הפליטים “שולחים אנשים למותם”.

מארגני ההפגנות קראו לממשלה “להפעיל את מצפנם המוסרי ולמנוע גירושם של פליטים למדינות שבהם ימצאו את מותם”. בכיכר פריז בירושלים, שבסמוך לבית ראש הממשלה, השתתפו ניצולי שואה שהניפו שלטים קראו “ניצולת שואה זו זוכרת- מה זה להיות יהודייה וזוכרת איך זה להיות מבקשת מקלט”. מארגני המחאה מסרו כי “זו פעולה ראשונה בשרשרת של פעולות מתוכננות שמטרתם לגרום למקבלי ההחלטות לשנות את דעתם לפני שלא תהיה דרך חזרה. אנו עדים לעדויות רבות של אנשים שאיבדו את חייהם לאחר שחזרו לאותם ארצות. אנו, בני העם היהודי, עם שבמשך ההיסטוריה נרדף פעם אחר פעם לא יכולים לתת את ידנו לשליחת אנשים למותם”.

מאיה ילון, פעילה במאבק מירושלים שהפגינה מול בית ראש הממשלה הוסיפה: “ניצבנו כאן מול בית ראש הממשלה כדי לקרוא נגד השקרים של מקבלי ההחלטות. זה לא ‘או-או’ דרום תל אביב או הפליטים. מדינת ישראל מסוגלת להתמודד עם האתגרים שהמצב המורכב מביא איתו. הדור הצעיר לא שותק ולא מוותר, לא נעמוד מנגד אל מול עוולה מוסרית שמתרחשת מול עינינו. יעל אורבך, מהמפגינות מול ביתו של שר הפנים אריה דרעי: “התייצבנו מול הבית של דרעי כדי להגיד לו שאסור לו לחצות קו אדום, הגירוש הוא סכנת מוות לאלפים. דרעי, בתור שר בממשלת ישראל אסור לך להפנות עורף לחיי אדם. תעצור את הגירוש!”.

לדברי הרב מיכה אודנהיימר, שהפגין מול ביתו של השר דרעי בירושלים: “מר דרעי: במה אתה יהודי? יהדות זה לא רק כשרות ונידה. איפה אריה דרעי שהיה שר הפנים הכי טוב ודאג לשקופים? אמנת הפליטים מבוססת על מצב היהודים אחרי השואה. מדובר בחילול השם. היהדות היא לא רק טקסים ונישואין”.

נעה גלוסקינוס, שמפגינה מול ביתו של ח”כ אלי אללוף בבאר שבע הדגישה: “באנו לכאן כדי להשמיע את הקול של האנושיות והסולידריות. אנחנו קוראים לח”כ אלאלוף בתור יו”ר וועדת העבודה והרווחה להיות הצדיק של הקואליציה ולהשמיע את הקול האנושי בתוך השיח האכזרי שמתרחש בקואליציה בנוגע למבקשי המקלט”. כמו כן, אופק רביד, שהפגין בחיפה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון מסר לעיתונאים: “רצינו להבהיר לכחלון ולממשלה שהם חוצים קו אדום, שלא ניתן לישראל לגרש פליטים ומבקשי מקלט למותם. אנו דורשים מדיניות מוסרית שמטפלת גם בפליטים וגם בשכונות”.

מאיה נחום, שהפגינה מול ביתה של שרת המשפטים, איילת שקד בצפון תל-אביב הסבירה ש”הגירוש בכפייה של אנשים שמחפשים אצלנו הגנה זה מעשה מכוער ולא מוסרי. הוא נוגד את ערכי הדמוקרטיה ואת ערכי היהדות!”.