restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הקומוניסטים והאיגודים המקצועיים בסודאן קוראים לשביתה כללית ומרי אזרחי נגד ההפיכה

25 באוקטובר 2021

העיתון “אל-אתיחאד” מדווח הבוקר (שני) על ניסיון הפיכה בסודאן, על רקע המתיחות בשבועות האחרונים בין הצבא לממשלה. על פי הדיווחים, חמושים לא מזוהים כיתרו את ביתו של ראש הממשלה, עבדאללה חמדוק, בבירה חרטום  ולקחו אותו למקום לא ידוע. עוד דווח כי יועץ התקשורת של חמדוק ולפחות ארבעה שרים נוספים נעצרו. המפלגה הקומוניסטית קראה לשביתה כללית ומחאות ברחובות “כדי לעצור את ההפיכה הפשיסטית”.

גם איגודי העובדים, שהובילו את המחאה נגד המשטר הקודם של אל-בשיר, הצטרף לקריאה לשביתה כללית ולמרי אזרחי בעקבות ההפיכה. “אנחנו קוראים להמונים לצאת לרחובות ולאייש אותם, לסגור את כל הכבישים עם מתרסים, לפתוח בשביתה כללית ולא לשתף פעולה עם הקושרים ולפתוח במרי אזרחי נגדם”, נמסר בהצהרה שפרסמה בפייסבוק.

בהודעת משרד התרבות וההסברה נאמר כי חמדוק נעצר אחרי שסירב לפרסם הצהרת תמיכה בניסיון ההפיכה, וכי הוא קרא לתומכיו להתנגד באמצעים לא אלימים לכוחות הצבא, וכן “להגן על המהפכה שלנו”. במשרד אישרו כי כמה שרים נעצרו, במה שכינו “ניסיון הפיכה”.

בשעות הצהריים נמסר כי מאז שנפוצו הידיעות על גל מעצרים נרחב, שכלל את רוב חברי הממשלה ואת מנהיגי המפלגות התומכות בה, מפגינים החלו למלא את רחובות הבירה חרטום ולשרוף צמיגים, תוך נוכחות כבדה של צבא סודאן ומיליציית כוחות ההתערבות המהירה. הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ראש מועצת הריבונות ולמעשה מנהיגה של סודאן, טרם פרסם הצהרה על המצב.