restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הרוב ברשימה המשותפת תמך בפיזור הכנסת; ח”כ עודה: נתניהו בדרך לבית הסוהר

2 בדצמבר 2020

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה סיעת יש עתיד-תל”ם. 61 הצביעו בעד, 54 הצביעו נגד, לא היו נמנעים. חברי מפלגת רע”ם נעדרו מהמליאה בזמן ההצבעה. הצעת החוק תעבור לוועדת החוקה של הכנסת להכנה לקריאה ראשונה.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), תקף בחריפות את ממשלת הימין ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון על פיזור הכנסת: “אני מוכרח להגיד לכם שאני מתאהב ברגע הזה, ואני חושב שכל כוח פוליטי מחפש רגעים כאלה. הרי זה נתניהו שהעביר את חוק הלאום, שהמדינה היא אך ורק לעם היהודי. מה קורה ברגע הזה שהרשימה המשותפת של האזרחים הערבים יחד עם יהודים דמוקרטים היא זו שמחליטה אם ממשלת ישראל ממשיכה את דרכה או לא?”.

“אנחנו עם הכוח שלנו ורק אנחנו, הערבים במדינת ישראל היהודית, מחליטים האם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לבנימין נתניהו: תפנים טוב מאוד שאנו בני המקום הזה. בני המולדת הזו, שאין לנו מולדת אחרת מלבדה. שאנחנו לא באנו למדינת ישראל, היא זוהי שבאה אלינו ועלינו. אנחנו, מהמקום הכי דמוקרטי הזה אומרים לך: אלה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר”, הדגיש ח”כ עודה.

לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) “נתניהו הוא זה שהרחיב את הרס הבתים בחברה הערבית ועיגן אותו בחוק, הוא זה שהפקיר את האזרחים הערבים לארגוני פשע רצחניים, הוא זה שהגביר את הגזענות והשנאה, הוא זה שהחריב את השירותים הציבוריים והרס את חייהם של אלפים, והוא זה שהעמיק את הכיבוש ואת ההתנחלויות הנפשעות באיש הזה אין אמון ואין תמיכה, גם לא כאשר הוא מפריח הבטחות סרק לכל עבר. אנו נמשיך במאבק ללא פשרה – לשלום, לשוויון, לדמוקרטיה ולצדק אמיתיים”.

לקראת ההצבעה מסרה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) “למרבה הצער, ישנו דיון ברשימה המשותפת בדבר האפשרות להימנע בהצבעה להצביע נגדה. נצביע בעד פיזור הכנסת והפלת ממשלת הפושע, המושחת והגזען. נצביע להפלת ממשלתו של מי שהסית שוב ושוב נגד עמנו ומי שחוקק את חוקי ההריסה והגזענות. נצביע נגד מי שכינה אותנו גייס חמישי, מי שהעלים עין במכוון מקבוצות הפשע המאורגן והביא להחמרת הפשיעה והתסכול בקרב החברה הערבית. נצביע נגד ממשלה משותקת שלא מצליחה לנהל את המשבר ומשאירה את הפועלים, בעלי העסקים, קבוצות מוחלשות ואת ראשי הערים הערביות לבד בקרב זה”.

“הדגשנו במהלך מערכת הבחירות את הצורך לשלב בעבודה הפרלמנטרית גם את הדרישות הפוליטיות וגם את היומיומיות. אנחנו לא מוכנים לסחור בדרישות הפוליטיות הצודקות שלנו תמורת הדרישות הצודקות שלנו. השיח הזה הוא מתרפס ואינו שיח של מאבק. פוליטיקה היא שינוי המציאות לטובה, תוך שמירה על הדרישות העקרוניות הצודקות. פוליטיקה אינה משחק של משא ומתן ברכישה ומכריה. נצביע נגד נתניהו וחבריו, היום ותמיד”, הוסיפה.