restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

השופט מלצר יקיים דיון בכוונת הליכוד להציב מצלמות בקלפיות; 4,000 חתמו על עצומה נגד

4 באוגוסט 2019

לאחר התלונות הרבות שהוגשו, ביניהן של חד”ש, בעקבות כוונת הליכוד להציב שוב מצלמות בקפליות בחברה הערבית ביום הבחירות, קבע יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דיון חירום בנושא. על פי “ידיעות אחרונות”, מסתמן שהיועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, יתנגד אף הוא להצבת מצלמות בקלפיות בעת ההצבעה.

כזכור, בבחירות לכנסת ה-21, צייד הליכוד שכירי-חרב בקלפיות בחברה הערבית במצלמות נסתרות ומכשירי הקלטה שתיעדו את הנעשה בהן. בחלק מהקלפיות פעילי חד”ש גילו את המצלמות ובמקום התעוררה מחאה קולנית שאילצה התערבות משטרתית.

בעקבות תלונה שהוגשה על-ידי חד”ש בנושא עוד ביום הבחירות, קבע יו”ר ועדת הבחירות המרכזית שרק נציגי המשטרה, או ועדת הבחירות, יוכלו לעיין בצילומים. “חל איסור לצלם מאחורי הפרגוד – אלא באירוע חריג”, קבע מלצר והוסיף, כי יהיה מותר לבצע הקלטות אודיו אבל בשום מקרה אסור לצלם ספרי בוחרים או פרוטוקולים.

השופט מלצר אף העביר את התלונות ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום המפכ”ל כדי שיורו לפתוח בחקירה, וזו עודנה מתנהלת.  כעת, היועמ”ש ישמיע את עמדתו הסופית בשימוע הפומבי, שיערוך בסוף השופט מלצר בכנסת. בתום השימוע, ולאחר שישמע את כל הצדדים – יקבל מלצר החלטה.

יצוין שיותר מ-4,000 אזרחים יהודים וערבים חתמו על עצומה מקוונת ביוזמת “זזים” נגד הצבת המצלמות. בעצומה נאמר ש”נתניהו והליכוד מנסים לשבש שוב, לכאורה, את הבחירות – והם עושים הכל כדי להפחיד את המצביעים הערבים ולגרום להם להישאר בבית.

בליכוד הודיעו שישקיעו יותר מ-2 מיליון שקל בהצבת מצלמות בקפלי ועכשיו הם מבקשים מוועדת הבחירות לאשר את המהלך הגזעני והאנטי-דמוקרטי שלהם”.

כמו כן התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב בהול ליו”ר ועדת הבחירות, השופט מלצר, ולמ”מ מפכ”ל המשטרה מוטי כהן, בדרישה שלא לאשר את בקשת מפלגת הליכוד להכשיר את “מבצע” הצבת המצלמות הנסתרות בקלפיות במגזר הערבי. “מדובר בדיכוי הצבעה של מגזר שלם. התבטאויות חברי מפלגת הליכוד, לפיהן הם מתגאים בהישג של הורדת אחוז ההצבעה בחברה הערבית, וכן היותו של רה”מ מי שעומד מאחורי יוזמה זו מטילים צל כבד על הפעולה ועל המניעים העומדים מאחוריה”.

עוד נאמר במכתב ש”מעבר לפגיעה החמורה בפרטיות, מדובר במהלך שיצר דיכוי והפחדה של בוחרים, שחלקם חששו שמא המצלמות פועלות גם מאחורי הפרגוד. ההשפעה הלכה וגברה עם פרסום הפרשייה בתקשורת, שגרם לבעלי זכות בחירה רבים להישאר בביתם ביום הבחירות. התנועה אינה מפחיתה בחשיבות טוהר הבחירות ויש לטעמנו לפעול נגד זיופים במערכת הבחירות בחומרה רבה, אך פעולות אלו צריכות להיעשות אך ורק מטעם רשויות האכיפה והפיקוח הממסדיות שהוסמכו במיוחד לביצוע תפקיד זה ואין לאפשר לגורמים פרטיים או מפלגתיים ‘לקחת את החוק לידיים’ בעניין זה. גבוהה ככל שתהיה חומרת הזיופים בקלפיות, אכיפתה על ידי אזרחים שנוטלים לידיהם אחריות זו, בין אם בשל היעדר אכיפה מספקת מצד הרשויות ובין אם ממניעים פוליטיים כאלו ואחרים, פוגעת אנושות בזכות לבחור ובחיסיון הבחירות, עשויה להוות עבירה חמורה ביותר כשלעצמה ומובילה לתוצאות עגומות, בכך שמוסיפה חולייה בשרשרת הנתק האזרחי-חברתי וחוסר האמון במדינה של האוכלוסייה הלא-יהודית ביישובים אלו”.

לחתימה על העצומה של “זזים”:

https://act.zazim.org.il/act/cameras_sept_he