restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

התנועה הירוקה פונה ימינה

20 באוקטובר 2010

בוועידת התנועה הירוקה שהתקיימה ביום שישי האחרון בתל אביב התקבלה החלטה המחברת את הצעותיהם של פרופ’ אלון טל, מראשי התנועה, ושל צבי דביר, אחד מהפעילים. עיקרי ההחלטה הם שניים: התרכזות התנועה בתחום הסביבתי כאשר התחומים המדיני והחברתי הם בעדיפות משנית; והשקעת מירב המאמץ הפוליטי של התנועה במישור העירוני, כלומר ניסיון להכניס חברים של התנועה למועצות הרשויות המקומיות והצבת המאמץ להגיע לכנסת לעדיפות משנית.

במהלך הדיון אמר פרופ’ טל: “יש להגדיר את עצמנו במניפה רחבה מבחינה מדינית, שתאפשר לרבים להיכנס תחתיה. אם רוצים למשוך אנשים, צריך לפעול כגוף חזק והפיצול עם הירוקים משאיר אותנו חלשים. האמירות שלנו ברמה הארצית צריכות להיות ממוקדות בעניינים ירוקים. צריך גם מדיניות דמוגרפית כדי להתמודד עם הבעיה הקשה והעקרונית של פיצוץ אוכלוסין. אנחנו צריכים להגדיר את עצמנו לא כשמאל אלא כירוק – להוביל את הגוש הירוק, לא את גוש השמאל”. עוד אמר טל בדיון: “ניתן לשתף פעולה עם מי שיש לו דעות ימניות אבל מחליט להצטרף לעמדותינו”.

הצעתו של יו”ר התנועה, ערן בן-ימיני, להעניק עדיפות גבוהה למישור הפוליטי הארצי, וכן לנושא החברתי והמדיני כמו לנושא הסביבתי – כלומר, להיות למפלגת שמאל חברתי ומדיני כחלק מהנושא הסביבתי – זכתה למיעוט של הקולות, 16 קולות מצירי הוועידה (21%) ולא התקבלה. הצעתו של פרופ’ טל קיבלה 44 קולות – 59% ממשתתפי הוועידה. בהפגנת האלפים נגד הגזענות שנערכה (ביוזמת חד”ש ומק”י) למחרת ועידת התנועה הירוקה השתתפו בן-ימיני ופעילים נוספים בתנועה. התנועה הירוקה אף חתמה על הקריאה המשותפת לקראת ההפגנה.

בבחירות האחרונות זכתה התנועה הירוקה (יחד עם מימד) לכ-28 אלף קולות – מתחת לאחוז החסימה. יריבתה של התנועה הירוקה, רשימת הירוקים של סגן ראש עיריית תל אביב, פאר ויסנר, זכתה רק ל-10 אלף קולות.