restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועדת האתיקה אסרה על ח”כ ג’בארין לטוס במימון הארגון “קול יהודי לשלום”

15 במרץ 2018

 

ועדת האתיקה החליטה אתמול (שלישי) לאסור על ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) לטוס להרצאות בחו”ל במימון הארגון האמריקאי “קול יהודי לשלום” (Jewish Voice for Peace ) הקורא לחרם על ישראל בשל כיבוש השטחים הפלסטינים.

יו”ר ועדת האתיקה, ח”כ יצחק וקנין (ש”ס), אישר כי הוועדה ביקשה מידע על הארגון מהמשרד לנושאים אסטרטגיים, שהארגון מופיע ב”רשימה השחורה שלו”. במסמך שהעביר השר גלעד ארדן נכתב כי הארגון “נחשב כיום לאחד מארגוני החרמות המובילים בארה”ב ומצהיר על תמיכתו בחרם ככלי לא אלים אשר יכריח את מדינת ישראל לשנות את מדיניותה ולשחרר את השטחים הכבושים”.

זו הפעם הראשונה בה הוועדה עושה בו שימוש בסעיף קורא לוועדת האתיקה לשקול לאסור נסיעות חברי כנסת במימון הארגונים שמופיעים ברשימת המשרד לנושאים אסטרטגיים. ח”כ ג’בארין אמר בתגובה כי “החלטת הוועדה מהווה פגיעה קשה בחופש הפעילות הפוליטית שלי כנבחר ציבור. בלי מימון של הגוף המזמין לא אוכל לנסוע, בגלל העלויות הרבות של הנסיעה ושל סבב ההרצאות. מדובר בפעילות שהיא חלק מהותי בתפקידי כח”כ באופוזיציה, ואין זה מתקבל על הדעת לא לאפשר לי לקיימה”. ג’בארין הוסיף כי “דעת הקהל בארה”ב חשובה גם למציאות הפוליטית בישראל וחשוב לי לנסות להשפיע שם דרך הרצאות וכנסים”.

עוד הוא הדגיש כי יעתור לבג”צ “נגד ההחלטה הקונקרטית נגד נסיעתי והן באופן עקרוני נגד התיקון האחרון בכללי האתיקה שהסמיך את הוועדה לא לאשר נסיעות במימון גופים תומכי חרם. תיקון זה פוגע באופן קיצוני בחופש הביטוי ובחופש הפעילות הפוליטית של חברי הכנסת ולכן התיקון אינו חוקי בעליל”.

 

לאתר “קול יהודי לשלום”: https://jewishvoiceforpeace.org/