restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועדת החקירה בבריטניה: הפלישה לעיראק בלתי חוקית

3 ביולי 2010

מסמכים רשמים שפורסמו השבוע בתקשורת הבריטית, ושהיו עד כה מסווגים, מוכיחים כי הלורד גולדסמית’, שכיהן בתקופה שלפני היציאה לכיבוש עיראק כיועץ המשפטי לממשלה התריע באופן ברור בפני ראש הממשלה דאז טוני בלייר, כי היציאה למלחמה אינה חוקית . ה”אינדיפנדנט” הקדיש לפרשה את עמוד השער שלו, וכתב כי “במשך שבע שנים בריטניה רצתה לדעת מה היה הבסיס המשפטי לפלישה לעיראק. אתמול, במסגרת ועידת החקירה פורסמו מסמכים רשמים שמראים בפעם הראשונה את ההסתייגויות החמורות של היועץ המשפטי, את השינוי שארע לפתע בעמדתו ואת הבסיס החוקי הרעוע שעליו יצאה בריטניה למלחמה”. גם ה”גרדיאן” קבע כי “מסמכי היציאה למלחמה בעיראק מוכיחים כי גולדסמית’ הזהיר את בלייר מההשלכות החוקית של היציאה למלחמה”.

למרות זאת, ומסיבות שאינן ידועות, שינה לפתע הלורד גולדסמית’ את עמדתו, וקבע ימים ספורים לפני הפלישה במרץ 2003 כי היציאה למלחמה היא לגיטימית מבחינה משפטית. על פי המסמכים, שפורסמו על ידי ועדת צ’ילקוט לחקר היציאה למלחמה והתנהלותה, הזהיר גולדסמית’ מפני פעולה בלא החלטה של מועצת הביטחון של האו”ם, שתכשיר את הקרקע החוקית לפלישה. על אף עמדתו הברורה, ב-7 במרץ 2003, ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה, קבע היועץ המשפטי במפתיע כי החלטה נוספת במועצת הביטחון אינה נחוצה. בעקבות זאת הצטרפה בריטניה לפלישה לעיראק, שהביאה להפלת משטרו של סדאם חוסיין.