restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועדת השרים דחתה החלטה על חוק ביטוח בריאות ממלכתי לילדים שאינם תושבים

28 ביוני 2010

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה ביום ראשון (ה-27 ביוני) לדחות את ההחלטה על הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי של ח”כ ד”ר דב חנין (חד”ש) ולהעלות אותה שוב לדיון חוזר בעוד כחצי שנה. על פי הצעת החוק, כל ילד הנמצא בארץ, ללא קשר למעמד החוקי של הוריו, יהיה זכאי ליהנות מביטוח בריאות ממלכתי, ללא אפליה לעומת ילדים תושבי הארץ.

ח”כ חנין הביע תקווה כי העבודה של ועדת השרים על החוק תושלם במהירות ואמר כי: “אי אפשר להמשיך את השערורייה על פיה ילדים קטינים נותרים ללא ביטוח רפואי וללא הגנה בריאותית מינימאלית. זהו מצב בלתי נסבל”.

רופאים מתנדבים מעמותת רופאים לזכויות אדם השותפה לקידום הצעת החוק קראו לוועדת השרים: “יש לקבל החלטה מהירה בנושא ולעשות את הצעד המתחייב, להעניק לילדים ביטוח בריאות בסיסי כפי שנובע מהאמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן. לא ייתכן כי בריאות ילדים תתבסס על עבודת מתנדבים, לא נמשיך לתת לכך יד”.

בישראל חיים אלפי ילדים של מהגרי עבודה ופליטים שהוריהם אינם בעלי מעמד של תושב ולפיכך אינם זכאים לביטוח בריאות ממלכתי. מאז שנת 2001, מובטחת זכותם לבריאות של קטינים אלו באמצעות הסדר ביטוח ייעודי במסגרת של ביטוח בריאות מעין פרטי, הסדר שעלותו עלולה להגיע עד מאות שקלים בחודש. כתוצאה, רבים מהילדים נותרים ללא ביטוח בריאות בסיסי וזוכים לטיפול רפואי רק במקרי חירום. הצעת החוק נועדה לאפשר לכל ילד השוהה בארץ ביטוח בריאות ממלכתי ללא קשר למעמד החוקי של הוריו וליכולתם הכלכלית, בדומה להסדרים הקיימים כיום בתחום החינוך.