restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

זוכת פרס נובל ותשעה מקבלי פרס ישראל יחד עם 200 מדענים ממכון ויצמן הביעו תמיכה בגולדרייך

11 באפריל 2021

חתן פרס ישראל למדעי המחשב ב-2004,  פרופ’ דוד הראל, העניק הבוקר (ראשון) את פסלון הפרס שקיבל לפרופ’ עודד גולדרייך, באירוע שהתקיים במכון ויצמן.  בטקס השתתפו יותר ממאה חוקרים ממכון ויצמן וגם חברי הכנסת עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת) ומוסי רז (מרצ).

הפרשה הזו היא מזמן כבר לא עליי. היא גדולה ממני ונוגעת לכולנו”, אמר גולדרייך לבאי האירוע. “עמדת שר החינוך איננה אלא עוד צעד קטן בתהליך מתמשך של דה-לגיטימיזציה של השמאל בישראל. אנחנו נחושים להיאבק בתהליך הדה-לגיטימציה הזה, ואני שמח שנפלה בחלקי האפשרות לנסות ולתרום ישירות למאבק הזה”. במהלך הטקס נאם פרופ’ הראל ואמר לגולדרייך כי “אתה ניצל כעת מלשמוע נאום של ראש ממשלה נאשם בפלילי, ואתה נמנע מללחוץ את ידו של שר החינוך מחדש. זכייתך בפרס מוסיפה כבוד לפרס עצמו ולכן, בעקיפין, גם לזוכי העבר לדורותיהם. בושה למדינה, לשריה וליועציה, שאנו נאלצים לזכות אותך במה שכל כך מגיע לך, בהתכנסות צנועה על הדשא במקום בדרך המלך, מול עם ועדה, דברים שאתה ראוי להם”.

יצוין בסוף השבוע פורסמו כמה עצומות ומכתבי מחאה נגד סירובו של גלנט להעניק את פרס ישראל לגולדרייך. חמישה ממקבלי הפרס השנה חתמו על מכתב המוחה על החלטתו של גלנט. יותר מ-200 מדענים ממכון ויצמן – ביניהם זוכת פרס נובל, פרופ’ עדה יונת, ותשעה ממקבלי פרס ישראל – חתמו על מודעה שבה נאמר כי אין לקבל את פסילתו של גולדרייך “מטעמים שבינם ובין מצוינות אקדמית אין דבר וחצי דבר”. “שלילת פרס ממדען מבריק בשל עמדותיו הפוליטיות היא צעד מסוכן, שיפגע אנושות ביוקרתו של הפרס ובערך המצוינות האקדמית”, נכתב במודעה. מכון ויצמן אף פרסם מודעת ברכה לגולדרייך על בחירתה של ועדת השופטים לתת לו את הפרס.

כמו כן, יותר מ-3.2 אלף אזרחים חתמו על עצומה מקוונת של “זזים” נגד כוונת שר החינוך יואב גלנט לשלול את פרס ישראל מפרופ’ עודד גולדרייך בגלל עמדותיו נגד כיבוש השטחים הפלסטינים. לדברי החותמים “זו צעד נוסף בהחמרה של האווירה הציבורית שמטרתה דה-לגיטימציה של השמאל ואסור לשתוק”. עוד נאמר בעצומה “נותר פחות משבוע עד לטקס – קראו עכשיו לשר גלנט וליועץ המשפטי לבטל את ההחלטה, לעצור את הרדיפה הפוליטית, ולהעניק לגולדרייך את הפרס”.

המחאות גוברות מאז שבג”ץ קיבל ביום חמישי את בקשתו של גלנט, לבדוק אם הוא יכול לסרב להעניק את מתן פרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב לגולדרייך. ועדת הפרס המליצה על גולדרייך, חוקר בעל שם עולמי ממכון ויצמן, אך גלנט ביקש לשקול מחדש את ההמלצה בגלל התבטאויותיו של גולדרייך נגד הכיבוש וממשלת הימין, ובהן חתימה על עצומה הקוראת לאיחוד האירופי להפסיק לשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל שבשטחים הפלסטינים הכבושים. השופטים יצחק עמית, נעם סולברג ויעל וילנר קבעו כי יש לאפשר לשר גלנט וליועץ המשפטי לממשלה לבדוק ב-30 הימים הקרובים אם העצומה חוסה תחת החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, מ-2011. משמעות ההחלטה היא כי גולדרייך לא יקבל את פרס ישראל במתמטיקה בטקס שייערך ביום העצמאות הקרוב.

עוד על המחאות נגד גלנט:

https://zoha.org.il/102106

https://zoha.org.il/102074

העצומה המקוונת של “זזים”:

https://zaz.im/go/R2Af5t

עוד על הקריאה להחרים את אוניברסיטת המתנחלים שפורסמה באתר מק”י באנגלית:

http://maki.org.il/en/?p=27157

לעצומה שפורסמה נגד אוניברסיטת אריאל ורשימת החותמים (באנגלית):

https://noarielties.org/2021/03/23/ariel-university-and-horizon-2020-the-eu-is-legitimizing-israels-illegal-settlements/

מאמר של פרופ’ עודד גולדרייך בנושא שפורסם ב”זו הדרך”:

https://zoha.org.il/101349