restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חברי הכנסת עודה וכסיף ביקרו אצל הילד הפלסטיני שנורה בראשו על ידי חייל

20 ביולי 2019

ביום שישי שעבר, 12 ביולי, בסביבות השעה 13:30, התקיימה בכפר קדום שבשטחים הפלסטינים הכבושים ההפגנה השבועית הקבועה נגד חסימת דרך הגישה המרכזית מהכפר לעיר המחוז שכם על-ידי הצבא מאז תחילת שנות האלפיים. הכביש נחסם בעקבות הרחבת ההתנחלות הסמוכה קדומים, ומאז נאלצים התושבים להשתמש בדרך עוקפת שמאריכה את הנסיעה בכחצי שעה.

בסביבות השעה 14:20, כשההפגנה העיקרית שהייתה במרחק של כ-200 מטרים מהילד בן 9 עבד רחמאן שתיווי החלה להתפזר, חייל ירה כדור חי ופגע בראשו והוא נפל מיד לאדמה. התושב שישב בקרבתו וצעיר נוסף שהיה במקום פינו אותו לאמבולנס שהמתין במרחק של כ-50 מטרים במורד הכביש. הילד פונה לבית החולים רפידיא בשכם כשהוא מחוסר הכרה, שם נותח בראשו. יומיים לאחר מכן, הוא הועבר כשהוא מורדם ומונשם לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא בתל השומר.

הצבא הכחיש בהודעותיו לתקשורת שהחיילים ירו אש חיה ואף התנער מכל אחריות לאירוע. בתגובה שפרסם הצבא נטען כי החיילים השתמשו “באמצעים שונים לפיזור הפגנות” וכי “התקבל דיווח על פצוע כבן עשר”. “אולם, הפגיעה בשתיווי בן התשע היא תוצאה ישירה של מדיניות הפתיחה באש שמיישם הצבא בשטחים ואשר מתירה ירי חי בפלסטינים שאינם מסכנים איש, ללא כל הצדקה ובניגוד לחוק. מדיניות זו נותרה על כנה גם לאחר שכתוצאה מיישומה נהרגו מאות פלסטינים ונפצעו אלפים”, נמסר מבצלם.

לדברי ארגון זכויות אדם: “הצבא מתהדר אמנם בהוראות פתיחה באש המגבילות את המקרים שבהם מותר לירות אש חיה, ובמקביל מנפנף במערכת אכיפת חוק האמורה לנקוט צעדים נגד חיילים שפעלו בניגוד להן. ואולם אלה הצהרות חלולות וריקות: הוראות הפתיחה באש הן במקרים רבים בגדר אות מתה, ומערכת אכיפת החוק אינה אלא מערכת טיוח, שנועדה ליצור מראית עין של חקירות. לעת עתה, שיתווי הוא הקורבן האחרון של מדיניות זו. ואולם כל עוד היא לא תשתנה, הקורבן הבא הוא רק עניין של זמן.”

לדברי ח”כ עופר כסיף (חד”ש) “ירי בילד בן 9 אינו מקרה חריג במציאות הכיבוש. למעשה, הרג ילדים זו כמעט נורמה בצבא הכיבוש. ככה זה כשמחזיקים עם שלם תחת שלטון אפרטהייד צבאי, ככה זה כששולחים חיילים לדכא עם שלם בכוח הנשק, ככה זה כשחיילים רוצחים דוגמת אלאור אזריה הופכים גיבורים עממיים במקום להירקב בבית הכלא. ילד בן 9 שוכב כעת מורדם ומונשם בתל השומר. בל נסתפק בהזלת דמעה, ניאבק בכיבוש”.

יצוין שח”כ כסיף יחד עם ח”כ איימן עודה (חד”ש) בקרו היום אצל הילד הפלסטיני שנורה בראשו. בתום הביקור מסר ח”כ עודה: “חברי עופר כסיף, שפרץ בבכי למראה הילד הפצוע, ואני התחייבנו לעקוב מקרוב עד שימוצא הדין עם החייל הפושע. כמו שהתחייבנו למאבק משותף עד לסיום טרור המדינה המאורגן, הכיבוש”. “ליבי עם הוריך ואיתך בני הקטן עבד ארחמאן, קורבן נתניהו ושאר פושעי הכיבוש. בשבילך ובשביל כל קורבנות הכיבוש נפעל להפלת ממשלת נתניהו וננצח את המערכה הארוכה לסיום הכיבוש”, הדגיש ח”כ עודה.