restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש בעקבות ההחלטה לגרש פעיל זכויות אדם: מנסים למנוע מאבק בכיבוש

6 בנובמבר 2019

עומר שאקר, נציג ארגון משמר זכויות אדם, שבית המשפט העליון אישר אתמול (שלישי) על ההחלטה לגרשו מהמדינה, בטענה שתמך בתנועת החרם אמר היום כי הפסיקה של השופטים היא “חסרת תקדים” – בכך שהעניקה “גושפנקא לדיכוי שמובילה ממשלת נתניהו נגד מגיני זכויות האדם”.

בריאיון לאתר “ויינט” אמר שאקר כי מתוקף עבודתו בארגון הוא שוהה בארץ – לא קורא לחרם על ישראל. יצוין עם זאת כי הטענה שהועלתה נגדו היא שהוא תמך בעצמו בתנועת החרם. “הסוגיה שעמדה בתיק הזה היא טענת הממשלה שהארגון קורא לחרם על ישראל – זה לא נכון”, אמר שאקר. “מעולם לא קראנו לחרם צרכנים של אף חברה שפועלת בישראל או בהתנחלויות. המציאות היא שהטענה הזאת, וההאשמות השונות שהשתנו לאורך השנים, הן בעצם ניסיון להשתיק את אלו שמקדמים שמירה על זכויות אדם”.

הפעיל האמריקני, שמוצאו עיראקי, אמר כי הוא מאוכזב מהחלטת בית המשפט העליון לאפשר את גירושו. הוא ציין כי הגיע אתמול אופטימי לדיון: “באמת האמנתי שבית המשפט יבין שהסיפור כאן גדול יותר מבן אדם אחד או ארגון אחד, אלא נוגע ביסודו למחויבות בישראל לערכי הדמוקרטיה”.

אמש מסר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, כי  “גירושו של הפעיל זכויות אדם רק מוכיח לנו ולעולם עד כמה עבודתו נחוצה. תזכרו את שמותיהם של מתנגדי הכיבוש שמדינת ישראל מגרשת היום, עוד נקרא לרחובות על שמותיהם כשהכיבוש יסתיים”. לדברי ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) “המלחמה של ישראל נגד פעילי זכויות אדם היא מלחמה נגד זכויות האדם עצמן. החרם הוא כלי מאבק אזרחי לגיטימי לא אלים של הפלסטינים והמתנגדים לכיבוש. הדמוניזציה שלו בידי ישראל חושפת פעם אחר פעם את הפשע המוסרי והפוליטי שהוא הכיבוש”.

ח״כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) צייץ כי “הוא פעיל זכויות אדם שמייצג ארגון בינלאומי מוכר וידוע. גירושו מישראל הוא רדיפה פוליטית של ממשלת הימין הקיצוני וניסיון למנוע פעילות פעילי זכויות האדם נגד הכיבוש הישראלי בשטחים. לכיבוש זה יש להתנגד בכל הדרכים הלגיטמיות, לרבות החרמת ההתנחלויות ומוצריהן. התנחלויות הן פשע מלחמה”.