restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חד”ש תבחר את מועמדיה לכנסת ב-1 בפברואר

6 בינואר 2019

 

“אני גדלתי בשכונה. בשכונה למדתי שאם מרביצים לך אתה מחזיר ולא רץ לעשות שלום” – זה ההסבר המדהים שניפק יו”ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בראיון (4.1) ל”ידיעות אחרונות” (ר’ צילום). כך תירץ גבאי את גירושיו הפוליטיים המכוערים מציפי לבני ואת פירוק המחנה הציוני.

גבאי הלך מכות “כמו בשכונה” ונפרד מלבני; הצמד-לא-חמד נפתלי בנט ואיילת שקד נפרד מבצלאל סמוטריץ’; אורלי לוי-אבקסיס לא מפסיקה להיפרד מליברמן; והגנרלים האצים-רצים לזירה הציבורית נפרדים ממפלגות הממסד הציוני הוותיקות.

לכאורה הזירה הפוליטית גועשת, אולם בפועל: אפס דיון פוליטי, אפס דיון ערכי ואפס מחלוקות אידיאולוגיות. בייחוד ניכר אפס התמודדות עם בעיותיה האמתיות של מדינת ישראל – הכיבוש והדיכוי הנמשכים זה עשורים של העם הפלסטיני והפערים הגדלים בחברה הישראלית בצלה של המדיניות הניאו-ליברלית שנוקט השלטון על כל מפלגותיו.

חשוב לציין שהפוליטיקאים ברובם המכריע אף נהגו בחוסר מעש לאורך רוב ימי הכנסת ה-20. בעת שכל הפרשנים הפוליטיים משבחים את עשייתו המרובה של הח”כ הפורש דב חנין (חד”ש, הרשימה המשותפת), בתחתית המדד החברתי שראה אור בסוף 2018 נמצאים בין היתר ציפי לבני (התנועה), עמיר פרץ (העבודה), יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ואורלי לוי-אבקסיס (גשר).

“הח”כים הללו הפגינו נוכחות דלה במיוחד בהצבעות על חוקים חברתיים. ציפי לבני, למשל, לא טרחה להשתתף בהצבעה על הצעות החוק לפיקוח על מחירי מזון לתינוקות ותגבור  הפיקוח  על   בטיחות   אתרי   הבנייה.   לוי-אבקסיס

 

נעדרה מההצבעות על הצעות החוק בעניין פיקוח על מעונות היום, תחבורה ציבורית בשבת ו’ברית זוגיות’ לבני אותו המין”, הסבירו במשמר החברתי המפרסם את המדד מדי שנה.

בתחתית הרשימה בקרב חברי הקואליציה נמצאים בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי) ונאווה בוקר (הליכוד). “הח”כים בקואליציה הקפידו להגיע דווקא להצבעות שבהן הקואליציה גייסה רוב כדי לבלום הצעות חוק חברתיות. בוקר הצביעה נגד הצעות חברתיות בסיסיות כמו פטור מתשלום בתחבורה ציבורית לאזרחים ותיקים או הצמדת קצבת הזקנה לשכר המינימום. סמוטריץ’ הצביע נגד ההצעות להענקת דמי אבטלה וקצבת זקנה לעצמאים”, נכתב.

העיתונאי גדעון לוי ציין (“הארץ”, 2.1) כי את מרבית המפלגות מובילים כיום יוצאי הליכוד: לבני, גבאי, ליברמן, שקד, בנט, יעלון וכחלון. גם לוי-אבקסיס גדלה בבית ליכודניקי. “ימין, מרכז ושמאל-כביכול – כולם התחנכו במצודה. הימין היה ונותר ביתם”, כתב.

מול הימין בממשלה ובאופוזיציה מציבה הרשימה המשותפת אתגר כפול: שלילת הגזענות והכיבוש מצד אחד, והצבת חזון של שוויון אזרחי ושלום מצד שני. חד”ש, המרכיב המרכזי ברשימה, נערכת להציב אלטרנטיבה זו בפני הציבור היהודי והציבור הערבי בבחירות הקרבות.

מערכת הבחירות של חד”ש כבר החלה. מזכירות חד”ש הכריזה ביום שישי האחרון על הקמת מטה הבחירות הארצי.  ביום שישי, 1 בפברואר, תבחר מועצת חד”ש את מועמדיה לכנסת ה-21.

“האתגר”, סיכם את ישיבת המזכירות יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), “הוא להפוך את הרשימה המשותפת למחנה דמוקרטי רחב והמוני”.

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון “זו הדרך” הקרוב