restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חוק שמבקש למנוע מגברים שרצחו את נשותיהם לזכות ברכושם המשותף עבר בטרומית

29 ביולי 2021

הצעת החוק שמבקשת למנוע מגברים שרצחו את נשותיהם לזכות ברכושם המשותף, עברה אמש (רביעי) בקריאה טרומית. את הצעת החוק יזמו יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי החדשה, ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), ח״כ קרן ברק (הליכוד) וח״כ ר׳ידה רינאווי זועבי (מרצ).

הצעת החוק אומרת כי זכויות קנייניות של גברים, שרצחו את נשותיהם, על דירות ונכסים, יועברו ישירות ליורשיה החוקיים של האישה המנוחה. ברוב המקרים יהיה מדובר בילדיה או הוריה. מגישות הצעת החוק מקוות כי כך ימנע הצורך בהתדיינות משפטית נוספת נגד הרוצח. חברת הכנסת תומא-סלימאן אמרה עם אישור הצעת החוק: ״עוצרות את ‘הרצחת וגם ירשת’. הצעת חוק זו היא צעד חשוב בקידום זכויותיהן של משפחות שסבלו מאלימות קשה ורצח”. עוד אמרה כי הצעת החוק “תעצור את המצב הלא הגיוני בו גבר רוצח ולאחר מכן יורש את הנכסים של האישה שרצח. ההצעה גם תיתן מזור מסוים, גם אם חלקי, לבני המשפחה של הקורבנות״.

יצוין שח״כ תומא-סלימאן נבחרה ביום שלישי לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, תפקיד בו כיהנה בכנסת ה-20. לאחר בחירתה אמרה ח”כ תומא-סלימאן: ״הוועדה שלנו היא הוועדה היחידה בכנסת שבשמה מופיעה המילה ‘שוויון’. ועם זה באה אחריות רבה. השוויון שאנחנו שואפות אליו הוא לא רק בין גברים ונשים, אלא גם בין נשים לנשים. הוא שוויון מגדרי ומעמדי, לאומי ואזרחי – שוויון מלא. המאבק הפמיניסטי שאני מאמינה בו חותר לחברה צודקת ולכן שם במרכז את הנשים המוחלשות – נשים מהחברה הערבית הסובלות מדיכוי כפול, נשים מהחברה החרדית, נשים יוצאות אתיופיה, נשים יוצאות ברית המועצות, נשים שסובלות מאלימות, נשים עניות, נשים שעובדות בעבודות קשות, נשים שלא נספרות. הוועדה הזו, עד כמה שאני אוכל, תהיה כוח שידחוף לחיזוק מעמדן של הנשים האלה – בכלל החברה”.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105063