restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

חיפה כימיקלים: מאות עובדים הפגינו

14 בדצמבר 2010

מאות עובדים הפגינו ביום שלישי, ה-14 בדצמבר, בפתח מפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה. אל המפגינים הצטרף חבר הנהגת מק”י ואיש האיגוד המקצועי הוותיק, בנימין גונן, שהביע את תמיכת הקומוניסטים במאבק העובדים. יום קודם לכן אישרה הסתדרות לעובדי המפעל להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה היא שהעובדים יוכלו לפתוח בעיצומים ואף בשביתה בעוד שבועיים, צעד בו הם מאיימים לנקוט.

ועד העובדים במפעל הוותיק מסר כי ההנהלה טרם חתמה עימו על הסכם עבודה קיבוצי חדש לשנה הבאה, וכי היא מפרה את ההסכם הקיים ומתחמקת מהמו”מ על הסכם חדש, זאת במטרה שלא תהיה במפעל עבודה מאוגדת כלל. “ההנהלה פועלת בניגוד להסכם”, אמר בהפגנה בפתח המפעל יו”ר הוועד, אליהו אלבז, והוסיף: “היא עושה 2 עד 2.5 מיליון רווחים מכל עובד מדי שנה ומסרבת לטפל בדרישות שלנו. ההנהלה פוגעת בתנאי ההעסקה שלנו, בעיקר לאלה של עובדי דור ב’ – עובדים חדשים יחסית, שגויסו בתנאים טובים פחות מאלה של הוותיקים – התמריצים לעובדי דור ב’ קוצצו בשיעור של 100-50 שקל לחודש לעובד. יש עובדים בדור ב’ ששכרם מגיע ל-4,000 שקל לחודש בלבד, בשבילם כסף זה הוא משמעותי, וגם למי שאינו קשה יום זה אינו מגיע”.

נציג העובדים הדגיש כי ההנהלה מתחמקת מלהסכים איתם על תנאי עבודתם של כ-100 עובדים שאמורים לעבור מהמפעל במפרץ חיפה למשרדי מת”מ בצד השני של העיר. “כמובן שאין לנו בעיה שיעברו, אבל צריך להסדיר את זה”, אמר אלבז. “בינתיים, לא ברור איך הם יסעו לשם ונושא ההסעות טרם הוסדר. עדיין לא ברור גם כיצד יפוצו כל אותם עובדים שמגיעים מרחבי הגליל המערבי והדרך לעבודתם תתארך בהרבה בגלל הפקקים בחיפה”.

לדבריו, “הנהלת המפעל לא אוהבת בזמן האחרון את העובדה שאנחנו מאוגדים. יש עובד אחד שהוא חבר ועד שהבונוס שלו ירד בפתאומיות מ-500 ל-100 שקל בחודש. עובד נוסף נקרא למנהל לאחר שנים רבות של עבודה מאומצת ואמרו לו שנהיה עצלן ואינו תורם לחברה. זה לא מקובל עלינו”.