restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

הימין בקמפיין למניעת השתתפות ח”כ ברכה במשלחת הכנסת לאושוויץ

17 בינואר 2010

חברי כנסת בימין, בקואליציה ובאופוזיציה, מנסים למנוע מיו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, להצטרף למשלחת של הכנסת שתצא בעוד כשבועיים לפולין. המשלחת תשתתף בטקסים לציון יום השואה הבינלאומי שיערכו באתר מחנה ההשמדה אשוויץ. לאירועם יגיעו משלחות מכל העולם ובכלל זה משלחת גדולה של הכנסת בראשה תעמוד סגניתה יו”ר, ח”כ יולי תמיר (עבודה). יום השואה הבינלאומי הוכרז על ידי האו”ם והוא מצוין ב-27 בינואר, התאריך בו שוחרר מחנה אושוויץ על ידי חיילי הצבא האדום.

ראו החלטת מק”י בעניין הצטרפותו של ח”כ ברכה למשלחת הפרלמנטרית לאושוויץ

מאחורי היוזמה למנוע את הצטרפות ח”כ ברכה למשלחת עומד ח”כ דני דנון (ליכוד) המבקש להעביר בהליך בזק שינוי בתקנון הכנסת לפיו “ח”כ שהתבטא בעבר נגד מדינת ישראל ונגד סמליה לא יוכל לייצג את המדינה במשלחת מטעם הכנסת”. דנון פנה אל יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין (ליכוד) והוא הודיע כי ייכנס את הוועדה לדיון בהצעה בימים הקרובים.

על יוזמתו של ח”כ דנון, הגיב ח”כ ברכה ואמר: “אני הולך להתחבר לזעקת קרבנות החיה הנאצית מכל העמים, כולל היהודים. אם זה מפריע לאנשי הימין, ההסבר נעוץ בנחיתותם המוסרית. השפל המוסרי שלהם הוא כה עמוק שהם מסוגלים לשלוח חצים מורעלים אפילו כלפי ההיסטוריה של עמם”.

יצוין שיו”ר מרצ, ח”כ חיים אורון קרא ליו”ר הכנסת למנוע קיום דיון בוועדת הכנסת על פי בקשתו של ח”כ דנון לדון בהשתתפותו של יו”ר חד”ש במשלחת הכנסת לאושוויץ: “פניית דנון מקוממת ומבישה ומן הראוי לדחותה בשאט נפש. טוב ונכון עשה יו”ר הכנסת כשהציע לח”כ ברכה להימנות על המשלחת. הדבר הוא לכבודה של הכנסת וקשה להאמין שאפילו זיכרון השואה נפרט למעות פוליטיות ירודות ולעוד עימות מכוער ומיותר. כנראה שח”כ דנון מתחרה על תפקיד נציג הימין ההזוי בכנסת”.

בתוך כך, ערוץ 7 הצטרף ביום שישי (ה-15 בינואר) לקמפיין אנשי הימין, בייחוד חברי הכנסת של הליכוד, נגד הצטרפות יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, למשלחת הפרלמנטרית הישראלית לביקור במחנה ההשמדה אושוויץ, לציון שחרור המחנה על ידי חיילי הצבא האדום.

איתמר מרכוס, מנהל מכון המחקר מבט לתקשורת הפלסטינית, “התריע” בערוץ 7 מהאפשרות שח”כ ברכה יצטרף למשלחת באושוויץ, “את הספתח ראינו כשהוא נטש בזעם הרצאה בנושא האנטישמיות בת זמננו ביד ושם, לאחר שהאשים את המרצה בסילוף המושג אנטישמיות בת זמננו”.

עוד הציע מרקוס “לעקוב בארבע עיניים אחר צעדיו הבאים של ח”כ ברכה”. לדבריו “יש לי חשש כבד שאחרי שח”כ ברכה יחזור מאושוויץ הוא יאמר לעולם, שאכן קרו בשואה דברים נוראים אבל היהודים עושים כיום את אותם הדברים נגד הפלסטינים. דברים ברוח זו אגב אמר אבו מאזן בנאום לאומה, גם בטלוויזיה הפלסטינים מציגים סרטונים של ילדים הרוגים ומאשימים אותנו בהשמדתם והכנסתם לתנורים כפי שהיה בשואה”.

עוד בנושא:
ח”כ ברכה נטש הרצאה ביד ושם בגלל תכנים נגד שמאל וערבים
יו”ר חד”ש יצטרף למשלחת הכנסת לביקור במחנה ההשמדה אושוויץ