restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ איימן עודה בדיון על חוק לאום במליאת הכנסת: ‘דגל שחור מונף מעל החוק הזה’

19 ביולי 2018

הצעת “חוק הלאום” אושרה הלילה (חמישי) ברוב של 62 תומכים מול 55 מתנגדים בקריאה שנייה ושלישית, לאחר ימים של דיונים ב”וועדת הלאום”, שהגיעו לשיאם בדיון המקדים וההצבעה שנמשכו לא פחות מ-11 שעות ברציפות. “חוק יסוד: מדינת ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי” קובע בחוק את מעמדה של המדינה כ”מדינת הלאום של העם היהודי”, את סמליה, ואת בירתה כ”ירושלים השלמה והמאוחדת”. כמו כן, החוק מעניק לעברית מעמד מיוחד על פני הערבית שעד אתמול הייתה שפה רשמית. עוד קובע החוק הגזעני כי “המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי”.

כל מפלגות האופוזיציה התנגדו לחוק בחריפות באופן חריף, בעוד כל מפלגות הקואליציה הימנית-קלריקאלית תמכו בו. יוצא דופן הוא ח”כ בני בגין (הליכוד), שהודיע מעל דוכן המליאה כי יימנע בהצבעה, ולבסוף נעדר ממנה. יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד אמסלם (הליכוד), התחייב בפני סיעת יהדות התורה כי אם חוק הלאום יפגע באינטרסים החרדיים הוא ישונה במושב הכנסת הבא.

קודם להצבעה התקיים במליאה דיון סוער, במהלכו יו”ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה (חד”ש) הניף דגל שחור. סדרנים לקחו את הדגל בכוח מידיו של עודה. מוקדם יותר הניפו פעילי “שלום עכשיו” דגל שחור ביציע המליאה לפני שפונו אף הם על ידי משמר הכנסת.  לאחר הצבעה כתב עודה בטוויטר: “חוק העליונות היהודית עכשיו בדיון במליאה. אני פונה לציבור שלי, לילדים שלי – המדינה אומרת לכם היום שאתם לא רצויים פה. אבל זו מולדתנו, אנחנו פני הנוף. אנחנו, אני וילדי והוריי, נישאר כאן. על אפם ועל חמתם של הממשלה שמבקשת לנדף אותנו. דגל שחור מתנוסס מעל החוק הזה”.

“החוק הזה מקדם אידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה. הוא מערבב בין ארץ ישראל ומדינת ישראל, ושולל את זכות ההגדרה העצמית מהעם הפלסטיני, ובכך הוא פוגע בעם ישראל”, אמר בדיון במליאה ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת), “כי לא יהיה עתיד, לא יהיה

שלום ולא יהיה ביטחון לעם ישראל – אם לא יהיה עתיד, שלום וביטחון לעם הפלסטיני במדינתו העצמאית”. בהמשך אמר, “האנטישמיות ממנה סבלנו, מופנית נגד עם שמי אחר שחי איתנו כאן”.

גם חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) בנאומה הניפה שלט עליו נכתב “אפרטהייד כחול לבן”.

ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) התריע כי החוק “יעמיק וינציח את מעמדם הנחות של ערביי ישראל”. לדבריו, “החקיקה בישראל מפלה כבר כיום את האזרחים הערבים בענייני הגירה, סמלים ובעלות בקרקע. איך יכולה להיות דמוקרטיה שהתנאי של אזרחות שוויונית לא מתקיים בה?”.

 

עוד על החוק הלאום, בעמוד השער בגיליון “זו הדרך” האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/07/G28_2018.pdf