restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ איימן עודה: ההחלטה של ממשלת פולין מבישה ומסוכנת – אין מקום להכחשת השואה

28 בינואר 2018

“ההחלטה של ממשלת פולין מבישה ומסוכנת. הכחשת שואה היא הכשרה של הרגעים האפלים ביותר בהיסטוריה. רק הכרה עמוקה בעוולות העבר היא ערבון לקדושת החיים בעתיד”. כך מסר אמש (מוצאי שבת) יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש). ח”כ עודה הגיב לידיעה לפיה בית המחוקקים הפולני חוקק חוק הקובע כי כל מי שיטיל אחריות על פשעים נגד האנושות שביצעו הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה על פולין יועמד לדין ועשוי להישלח לשלוש שנים לכלא. זאת, בסמוך ליום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולקרבנות הנאצים.

יו”ר מרכז הארגונים לניצולי שואה קולט אביטל ב”וואלה” לחוק החדש בפולין, שאוסר על אזכור חלקה של המדינה בשואת היהודים: “ניצולי השואה בישראל מצפים מממשלת פולין ומנציגי העם הפולני לקבל אחריות על מעשי העבר ולבטל את החוק”, אמרה אביטל. “עם שרוצה להיות חלק מאומות העולם חייב לדעת להתמודד עם עברו”.

“זאת לא תופעה חדשה אלא נטייה שנמשכת הרבה שנים. לפני מספר שנים ביקרנו באושוויץ עם משלחת של הכנסת ושל חברים מהפרלמנט הפולני. כל חברי הפרלמנט שדיברו באירוע ציינו את היותה של פולין קורבן של גרמניה הנאצית, ושבעצם הם לא אשמים במה שקרה. אני מזכירה שפולין הרשמית גם חוקקה כבר חוק שאוסר על היסטוריונים להאשים אותה בפשעי השואה, כך שלא צריך להתפלא. היום שולטת בפולין ממשלת ימין שמרני־קיצוני בראשות מפלגת החירות והצדק שחרתה את הדברים האלה על דגלה”, כתבה הבוקר אביטל ב”מעריב”.

עוד הדגישה: “נכון שפולין נכבשה על ידי גרמניה, שהעם הפולני לא יזם את השמדת היהודים ושפולנים רבים נכלאו במחנות הריכוז. אבל הקו הדק שבין היותה של פולין קורבן ההיסטוריה לבין חלקה באחריות למוראות השואה עובר במקום שבו פולין הרשמית מכירה בעובדה שהיו פולנים רבים ששיתפו פעולה עם הנאצים. יותר מזה, הם שמחו לשתף פעולה גם לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה אבל גם אחרי שהשורדים חזרו מהמחנות”.