restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ברכה השתתף באירוע המרכזי לציון שחרור אושוויץ ע”י הצבא האדום

27 בינואר 2010

יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, השתתף באירוע המרכזי לציון שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ בשנת 1945 על ידי חיילי הצבא האדום. ח”כ ברכה לא השתתף בכינוס לציון יום השואה הבינלאומי שנערך אמש בהשתתפות 150 חברי פרלמנט מהאיחוד האירופי המוגדרים כ”ידידי ישראל”. ח”כ ברכה הודיע מראש כי אין בכוונתו להשתתף באירועים הנלווים לטקס המרכזי שהתקיים במחנה הריכוז אושוויץ מחשש כי הבמה תנוצל לחיזוק מדיניות הכיבוש של ממשלת ישראל.

ברכה, שהצטרף למשלחת של הכנסת לאחר שנענה לבקשתו של יו”ר הכנסת רובי ריבלין, ציין כי “אני באתי לכאן במטרה אחת ויחידה – להתייחד עם זכר הקורבנות וללמוד את הלקח ההיסטורי מהשואה ולא להתעסק בשאר”. הוא הוסיף כי “היום רווחת גישה פסולה שכל מי שמבקר את ממשלת ישראל מקוטלג מיד כאנטישמי- וזה מהווה זילות של הקורבנות”. ברכה גם התייחס לביקורת שנשמעה בקרב גורמים בימין שדרשו להדיח אותו מהמשלחת ואמר כי “עדיף שהאנשים האלו ישתקו. אם הם פוסלים אותי בגלל שאני ערבי, כנראה שהם נגועים באותה מחלה של הגזענות שהייתה רווחת באותם הימים”.

ברכה הסביר כי הוא נושא עימו מטען אישי הקשור לשואה. “אני חבר במפלגה הקומוניסטית שחברים בה ניצולי שואה רבים”, אמר ברכה. “כמה מהם התקשרו אליי לפני שבאתי ואמרו לי שאני מגיע בשמם. אני חושב שאין מקום להצדיק את מה שקורה לעם הפלסטיני על ידי השואה. לכן אני כאן”.

ברכה הוסיף כי הוא “מחובר לעניין הזה בכמה מישורים. אני גם בן אדם. אני חושב שיש חוויה שהיא פשוט לא ניתנת לתפיסה”. ברכה דיבר על הפגיעה בילדים בזמן מלחמת העולם השנייה, ואמר: “לילדים אין לאום. להגיע למחשבות כל כך חשוכות לפגוע בילדים וחסרי ישע זה נורא”. ברכה תיאר את תחושותיו וציפיותיו מהביקור, ואמר: “אני חש שאני הולך לחזות בדברים מקפיאים באתר מחנה ההשמדה. זו הפעם הראשונה שלי בפולין ובמחנה. אני מחובר להוויה ולכאב האנושי בכל מקום. אין ספק שאותה תקופה שחורה משחור לא צריכה לחזור בשום מקום ובשום זמן ובשום מינון כלפי שום ציבור”.

ברכה הבהיר כי גם שגריר אש”ף בפולין, חאלד סופאן, השתתף בטקס. סופאן, שהוזמן לביקור במחנה על ידי משרד החוץ הפולני ביקר בעבר במקום ביחד עם שגריר ישראל בפולין, דוד פלג. בעת הביקור הקודם סיפר סופאן כי קרא ספרים רבים על השואה ואף ראה את הסרט “הפסנתרן”. “רק כשמבקרים באושוויץ מבינים את מימדי השואה”, אמר במהלך הביקור. בתם ביקורו הקודם אמר שגריר אש”ף לעיתונאים כי הוא בא להביע הזדהות עם סבלו של היהודים במלחמת העולם השנייה.

יצוין שח”כ אחמד טיבי (רע”ם-תע”ל) בירך היום בדיון בכנסת את החלטתו של עמיתו ח”כ ברכה להצטרף למשלחת חברי הכנסת לפולין. “אין דבר מטופש ולא מוסרי יותר מאשר הכחשת השואה”, אמר טיבי והוסיף: “אנחנו בעידן של מימוש זכויות להגדרה עצמית ולחופש. יש לעמוד בתוקף נגד תופעות של הכחשת האחד ודיכויו”.