restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ברכה: לעוני בישראל אופי מעמדי, לאומי וגזעני

9 בנובמבר 2010

חברי כנסת וארגונים חברתיים מתחו ביום שני, ה-8 בנובמבר, ביקורת נוקבת על מדיניות הממשלה בעקבות פרסום דו”ח העוני לשנת 2009. לפי הדו”ח של המוסד לביטוח לאומי, 123,500 בני אדם הצטרפו בשנה שעברה למעגל העוני, ובסך הכל חיים בישראל 850,300 ילדים עניים.

יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, אמר בתגובה לדו”ח כי “לעוני בישראל יש אופי מעמדי, לאומי וגזעני. זהו דו”ח עוני לא מפתיע, ומדאיג”.

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר, כי “נתוני העוני ואי השוויון אינם מפתיעים. אלא משקפים במדויק את מדיניות הממשלה, ששמה לה יעד למיגור העוני, אבל דחתה פעם אחר פעם את יישומו ולא הקציבה כל תקציב להקטנת העוני. נכון להיום, לממשלה אין כל תכנית פעולה לצמצום העוני, והמדיניות שהיא מובילה היא הפוכה: פגיעה בשכבות החלשות ביותר ומלחמה באנשים החיים בעוני. על הממשלה והכנסת לשנות את תפיסת העולם כלפי אנשים החיים בעוני ולקדם מדיניות שנלחמת בעוני ולא בעניים”.

איגוד העובדים הסוציאליים מסר בתגובה לממצאי הדו”ח, כי הוא מוכיח שעבודה אינה מחלצת מעוני. לדברי האיגוד, “מדינת ישראל עדיין לא למדה איך לטפל בעוני ואיך לסייע לאנשים לצאת ממעגל העוני”.

מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים, ג’עפר פרח, אמר בתגובה כי האפליה מעמיקה את העוני והכלכלה מפספסת את הפוטנציאל של החברה הערבית. “ממשלות ישראל מעשירות את העשירים ומפקירות את העניים ואת הפריפריה. הרבה דיבורים ומעט מעשים מובילים להעמקת העוני והפערים. האוכלוסייה הערבית אינה דומה לאוכלוסייה החרדית. היא רוצה לעבוד אך משרד התחבורה לא מתגבר כניסת תחבורה ציבורית ליישובים שיכולה לסייע בשילוב נשים בתעסוקה. משרד התעשייה לא בנה אפילו אזור תעשייה אחד ביישובים הערבים בעשר השנים האחרונות, ומשרד התיירות לא השקיע בשילוב היישובים הערבים במסלולי התיירות”.