restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ברכה: “לקחי השואה צריכים להילמד בכל מקום”

12 באפריל 2010

“הלקח של לעולם לא עוד גזענות, פשיזם, דיכוי ורדיפה אלו ערכים אוניברסאליים שצריכים להילמד בכל מקום, והשואה הוא אחד המכוננים שבהם”, כך אמר היום יו”ר חד”ש, ח”כ מוחמד ברכה, אמר ביום השואה (שני, ה-12 באפריל). ח”כ ברכה התייחס לנסיעתו לאושוויץ לפני כחודשיים ואמר כי הזיכרון החזק ביותר המלווה אותו הוא ערימות נעלי הילדים: “כמובן שכל הביקור היה נוגע ללב, אבל החלון ובו ערימות הילדים – זו היתה הנקודה הכי קשה”.

ח”כ ברכה ציין כי נסע לאושוויץ מפני שהיה חשוב לו ליטול חלק ביום הבינלאומי לציון השואה – אבל לא “בשמאלץ הציוני של ‘מצעד החיים'”. עוד אמר ברכה: “אני לא מתחבר למסחור של יום השואה והניסיון למסחר אותו לציונות. מי שמחבר את ההקמה של מדינת ישראל לשואה, מחבר בעיניי את השואה לנכּבה של העם הפלסטיני. המשימה שלנו ב-2010 – אנחנו רוצים להיות נאמנים לערכים של ‘לעולם לא עוד’ ולסיים את הטרגדיה של העם הפלסטיני”.

ראש ועדת החינוך של ועדת המעקב, עאטף מועדי, אמר לאתר וויינט כי “השואה צריכה להילמד מעבר לשיעורי ההיסטוריה. במשרד החינוך צריך להקים ועדת היגוי משותפת שתקדיש לכך מחשבה”. עוד אמר מועדי: “אני עומד כל שנה דום ואין לי שום בעיה עם זה. לכל ערבי פלסטיני שחי כאן במולדתו, יש מבחינה הומנית תחושת סולידריות עם השואה ואין לנו שום בעיה ללמוד ולהחיות מידי שנה את זיכרון השואה, מעבר למה שנלמד בשיעורי ההיסטוריה. על משרד החינוך להקדיש מחשבה איך מכניסים את נושא השואה למערכת החינוכית, ועל משרד החינוך להקים לשם כך ועדת היגוי משותפת שתקדיש לכך מחשבה ערכית,
אך מצד שני שתפסיק עם הניכור המלא לנכּבה שלנו, להוציא את הנרטיב שלנו מכלל שימוש ותתחיל לחשוב איך לשלב גם את השואה שלנו בתכני הלימוד החינוכיים”.

בן העם הפלסטיני זכאי לזעוק את זעקת קורבנות השואה / מוחמד ברכה

לקריאת הכתבה באתר וווינט