restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ג’בארין דורש לבטל את חובת השירות הצבאי לצעירים הערבים-דרוזים

24 במאי 2019

 

ח״כ יוסף ג’בארין (חד”ש) ביקר אתמול (חמישי) בכלא 6 את כמאל זידאן שמרצה עונש מאסר בשל סירובו להתגייס לצבא כיבוש. זידאן אמר לג’בארין במהלך הביקור: “כל יום נוסף במעצר מחזק אותי יותר ואני איתן בהחלטתי ובמאבקי נגד הגיוס הצבאי שנכפה על הצעירים הערבים הדרוזים. אני שייך לעם הערבי הפלסטיני, ואני מסרב לשרת את כיבוש עמי”. כך פורסם הבוקר בעיתון “אל אתיחאד” היוצא לאור בחיפה.

ג’בארין מסר ש”זכותו של כמאל לא לשרת בצבא ולהיות חופשי איננה רק זכות אינדיווידואלית. היא גם זכות קולקטיבית של האזרחים הערבים הדרוזים: זכותם שלא יכפו עליהם שירות צבאי. יש לבטל את חוק שירות החובה שכופה עליהם להיות חלק ממערכת הכיבוש הצבאית שמדכאת את בני ובנות עמם הערבי-הפלסטיני”. לדבריו “החזקתו של זידאן בבידוד היא בלתי חוקית בעליל. הדגשתי בפניו שהציבור שלנו עומד לצדו, ושכולנו גאים בו ובמאבקו הצודק, שעליו הוא שילם ועדנו משלם מחיר כבד”.

בשבוע שעבר התייצב סרבן הגיוס הערבי-דרוזי זידאן בלשכת הגיוס בתל השומר, והצהיר בפעם השלישית על סירובו לשרת בצבא כובש ונשפט ל-20 ימי מעצר. זידאן מוחזק בבידוד, כמו גם הסרבן הנוסף רומן לוין, בשל סירובם ללבוש מדי צבא בכלא. לוין, פעיל בברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק”י), נשפט ביום שני האחרון ל-30 ימי מעצר נוספים. הוא נשפט למעצר לראשונה במחצית חודש מארס האחרון.