restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ג’בארין דרש להקים ועדת חקירה אירופית על מצבם של הערבים בישראל

25 בינואר 2018

בדיון מיוחד שקיימה אתמול (רביעי) הוועדה לזכויות אדם בפרלמנט האירופי, הציג ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) את מדיניות ההפליה וההדרה של ממשלות ישראל נגד הציבור הערבי. ח”כ ג’בארין התייחס באריכות להפליה בתעסוקה, בדיור ובחינוך, וכן הדגיש את הפליה הקיימת בחקיקה ששוללת מהאזרחים הערבים זכויות שוות.

ג’בארין אמר בצורה מפורשת כי “מדינת ישראל לא יכולה לתת עדיפות בחוקיה לאזרחים היהודים ולהציג את עצמה כדמוקרטית. היא לא יכולה להיות גם יהודית וגם דמוקרטית כשהיא מפלה חמישית מאזרחיה”.

בתגובה אמר ראש השב”כ לשעבר, ח”כ יעקב פרי (יש עתיד) שייצג את עמדת ממשלת ישראל הימינית  ש”ישראל היא גן עדן עבור אזרחיה הערביים”. זאת, בהשוואה למדינות אחרות במזרח התיכון. ח”כ ג’בארין השיב לטענותיו של ח”כ פרי: “אם היא אכן היא גן עדן, ואני לא חושב כך, אז זה רק ליהודים”.

בסוף הדיון קרא ג’בארין לאיחוד האירופי להקים ועדת חקירה על מעמד המיעוט לאומי הערבי בישראל ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל כדי להבטיח שוויון מלא, לפי מחויבותה גם בהסכמי שיתוף הפעולה עם אירופה. “אנחנו מיעוט לאומי ילידי שיישאר לעד במולדתו”, הדגיש.