restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ ג’בארין קורא להכריז על ההתעללות בפעוטות בגנים כמכת מדינה

6 באוגוסט 2020

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרן של תשעת החשודים בהתעללות בפעוטות במסגרת פרשת “גן הזוועות” ברמלה שנחשפה בחדשות 13 – הגננת, בעלה ושבע מהסייעות החשודות.

על רקע חקירת ההתעללות בפעוטון ברמלה, אתמול דנה הוועדה לזכויות הילד בנושא ההתעללויות בפעוטות בגנים ובמסגרות לגיל הרך. בדיון השתתפו גם הורים לילדים מהפעוטון ברמלה אשר מקרי ההתעללות בו נחשפו לפני תשעה ימים. יו”ר הוועדה, ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) פתח את הדיון ואמר: “צר לנו שאנחנו צריכים שוב ושוב לנהל דיונים במקרים הקשים הללו. לכולנו יש ילדים ואחים אהובים, והתחושה הקשה היא שלאף אחד כרגע לא יכולה להיות תחושת ביטחון שזה לא יקרה לו. המערכת צריכה להבטיח שילדים לא יחוו מקרים של התעללות. החיבור בין פעוט להתעללות לא מתקבל על הדעת. ההתעללות בפעוטות במסגרות היא תופעה מקוממת, אשר לוועדה זו היה חלק משמעותי בקידום חוקים שאמורים להתמודד עמה – חוק הפקוח על המוענות וחוק המצלמות.  ביום שני נקיים דיון מיוחד שיעסוק בהיקף היישום של החוקים שנחקקו שנכנסו לתוקף לפני כשנה, ונרצה לאמוד על היקף יישומם ומה עושה כל משרד בנושא. הדיון של היום הוא לשמוע את המציאות בשטח  וגם לעקוב אחר המקרים האחרונים, כמו המקרה ברמלה”.

אחד האבות נשאל בדיון כיצד נתגלתה הפרשה ואמר: “בעלת הגן ביקשה מאחד ההורים, טכנאי מצלמות בעיסוקו, לעשות שם עבודה שקשורה למצלמות, וכך הוא נחשף במקרה לסרטונים שהיו בחודש וחצי האחרונים, וגילה פשוט זוועות. כשייחשפו הסרטונים, האדמה תרעד לנו בין הרגליים. אנחנו כבר הבנו מהחקירה שהיה שם קשר שתיקה של שנים, ממש ארגון פשע, ורק במקרה שלנו מדובר על חמש סייעות, בעלת הגן ובעלה שחשודים במעורבות”. הורים ממשפחתון נכחו בוועדה וזעקו: “אנחנו נמצאים בתקופה מאוד קשה, אנחנו מבקשים שחוקי הפיקוח, האכיפה והענישה יקודמו כמה שיותר מהר”. “לפני שמונה ימים גילינו שהילדים שלנו עברו התעללות קשה מאוד”, אמרו. “אנחנו אומרים: די! זה לא יכול להימשך כך. לא יכול להיות שכל כך הרבה ילדים במדינת ישראל יוכו ויעברו התעללויות קשות על-ידי סייעות שלא עוברות הכשרות מקצועיות. אנחנו מתחננים בפני חברי הכנסת – תנו יד לחוקק עונש מינימלי”.