restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ דב חנין: בנימין נתניהו מוביל אותנו למצדה ואנחנו עומדים בפני תהום

4 במאי 2018

נתניהו מוביל אותנו למצדה. אנחנו עומדים בפני תהום, ונתניהו מוביל אותנו צעד אחד קדימה. חימום העימות עם איראן משרת את נתניהו גם מול חקירות השחיתות שלו, אבל הבעיה היא עמוקה ואידיאולוגית יותר. בסופו של דבר, נתניהו באמת מאמין שהדרך היחידה של ישראל להתנהל במזרח התיכון היא באמצעות כוח. זו גישתו ביחס לסכסוך הישראלי־פלסטיני והישראלי־ערבי. הוא לא מאמין בהסדר ולא מנסה לקדם הסדר. נתניהו מאמין שהסכסוך הוא חסר פתרון, עמוק והיסטורי, עימות טקטוני בין האיסלאם למערב. הדבר היחיד שישראל צריכה לעשות במציאות הזאת — לדעתו — הוא לגייס מאחוריה את המערב כולו למערכה, שבמהותה היא בלתי נמנעת.

אותה השקפת עולם מניעה את נתניהו גם בסוגיה האיראנית. הוא מתנגד להסכם לא מכיוון שיש בו חולשות, אלא מכיוון שהוא הסכם. הוא משוכנע שהדרך הנכונה היחידה היא הכנעה בכוח של איראן. ולצורך כך הוא עושה את הכל כדי למוטט את ההסכם שהושג, וכדי להוביל את המערב בהנהגת ארה”ב לעימות צבאי עם איראן, שישראל תיקח בו חלק פעיל.

הפוליטיקה הזאת, שמערערת את הסכם הגרעין וחותרת לביטולו, מגלגלת את האזור לעימות צבאי. מלחמה עם איראן, גם אם ארה”ב תיקח בה חלק פעיל — תהיה סכנה איומה לישראל ולאזרחיה. הנסיגה מהסכם הגרעין לא תוביל להיעלמות תוכנית הגרעין האיראנית, אלא דווקא לחידושה ולהאצה שלה. מול הסכנה של התקפה אמריקאית־ישראלית — המשטר האיראני יוכל לגייס סביבו את התמיכה העממית הרחבה שהוא כל כך זקוק לה. וכמו תמיד — מלחמה תחזק את הקיצוניות ואת השנאה בכל הצדדים.

זה הזמן לצאת למאבק למען דרך הפוכה. רק חתירה עקבית להסדר עם השכנים תבטיח לישראל חיים, קיום, וביטחון. זו הדרך מול הפלסטינים והעולם הערבי. זו גם הדרך בסוגיה האיראנית. ראו את ההתפתחות מעוררת התקווה בקוריאה: ההתגלגלות לעימות צבאי, אולי גם גרעיני, נבלמה — בעיקר בזכות פוליטיקה אמיצה וחכמה של מון ג’יאה־אין, נשיא דרום קוריאה. מון נבחר לתפקידו עם אג’נדה של הידברות והורדת המתח מול צפון קוריאה. מיומו הראשון בתפקיד הוא פעל בעקביות לקידום ההידברות, והוכיח שגם מתח מצטבר של 70 שנה, שכבר הגיע לסף פיצוץ, יכול להתחלף ברגיעה, באמצעות הסכמות.

בקוריאה המצב היה נפיץ ומסוכן אף יותר מבאיראן, כיוון שצפון קוריאה כבר הצליחה לייצר נשק גרעיני, כולל פצצת מימן. ובכל זאת, פוליטיקה נכונה מצליחה להחזיר את העולם מפי התהום, ולפתוח אופק של התקדמות למקום בטוח יותר.

בדיוק אותו דבר צריך לעשות בסוגיה האיראנית. הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות יצר תשתית להתקדמות כזאת. לכן תמכתי ואני תומך בו. את הוויכוח הזה חייבים לחדד, ואסור לטשטש. מדיניות נתניהו היא סכנה קיומית לישראל. מי שלא מעוניין לסיים בהתאבדות לאומית בסגנון מצדה, חייב להיאבק על האלטרנטיבה. אין מקום לגמגום ולזיגזוג. יש כאן רק שתי דרכים הפוכות. בואו נבחר בהתרחקות מהתהום. נבחר בחיים.

 

  • הרשימה של ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) פורסמה הבוקר, שישי, במהדורת סוף השבוע של עיתון “הארץ”.