restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ דב חנין: הממשלה תוקפת את הדמוקרטיה ומגבשת תקציב מלחמה נגד העם

7 במאי 2013

ח”כ דב חנין תקף ביום שלישי, ה-7 במאי, את הצעת התקציב שהוגשה ע”י שר האוצר לפיד, לדבריו: “הממשלה גיבשה תקציב מלחמה – נגד העם. במקום להחזיר את משאבי הטבע לידי הציבור, במקום לחייב את הטייקונים במיסוי הוגן, במקום לקצץ בכיבוש ובהתנחלויות – הממשלה מעדיפה לקצץ בקצבאות ילדים, בשירותים הציבוריים ובזכויות העובדים”.

“הם אולי חושבים שהמחאה החברתית מאחורינו”, הוסיף ח”כ חנין, “אבל הם עוד יופתעו למצוא אותה לפניהם”.

יום קודם לכן תקף ח”כ חנין את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הכפלת אחוז החסימה וצמצום אפשרויות אי האמון בכנסת ,וקרא לפתוח במערכה ציבורית נגד היוזמות המסוכנות הללו. “תחת הכותרת השקרית ‘חיזוק משילות’, ממשלת נתניהו פתחה בהתקפה על הדמוקרטיה”, אמר ח”כ חנין. “רק כך ניתן להבין את האור הירוק שוועדת השרים לחקיקה נותנת היום להצעתה החוק המגבילה את הזכות להציע אי אמון בכנסת והמכפילה ל4% את אחוז החסימה בבחירות לכנסת.

“במדינה שבה ראש ממשלה יכול להחליט לבד על מלחמה וראש ממשלה אחר – על התנתקות ופירוק התנחלויות, הבעיה איננה חוסר משילות. כשהשלטון יודע לאן הוא רוצה ללכת – הוא יכול להוביל לשם. הבעיה האמתית אצלנו היא הפוכה – בעיה של השתתפות. אזרחים רבים איבדו אמון במערכת הפוליטית והפסיקו לקחת בה חלק. כדי להתמודד עם הבעיה הזו צריך להסיר את חסמי הכניסה לפוליטיקה ולא להגביה אותם עוד יותר.

“לא המפלגות הקטנות מסכנות את ‘יציבותה של המערכת הפוליטית’, לא בהן נמצאים הפריימריז המושחתים. לא הן מכניסות לפוליטיקה אנשים נטולי דרך ועקרונות. נהפוך-הוא: מפלגות קטנות תרמו לפרלמנטריזם הישראלי חברי כנסת ערכיים, חרוצים ותורמים. דחיקת המפלגות הקטנות מהכנסת תיפגע במיעוטים אידאולוגיים וביכולת של כוחות חדשים להתארגן ולהיכנס לזירה הפוליטית.

“עמדת חד”ש היא שהכפלת אחוז החסימה היא רמיסה כוחנית של זכות קבוצות מיעוט לבטא את עצמן בכנסת. היא תפגע קשות במגוון הדעות המיוצגות בכנסת, ותפגע ביכולת לנהל בכנסת דיון המשקף את מגוון הדעות הקיימות בחברה.

“העלאת אחוז החסימה תפגע קשות גם בייצוג הפוליטי של הציבור הערבי בישראל וביכולת של האזרחים הערבים לבחור בין הכיוונים הפוליטיים השונים הקיימים בתוכו” .