restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ דב חנין: לא המתמחים צריכים להתפטר אלא נתניהו

10 באוקטובר 2011

ח”כ ד”ר דב חנין (חד”ש) יו”ר הועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת, תקף ביום שני, ה-10 באוקטובר, את ראש הממשלה בנימין נתניהו: “לא המתמחים צריכים להתפטר היום אלא ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו. כשר אוצר הוא התחיל, וכראש ממשלה הוא השלים עשור נורא וקיצוצים בכל השירותים החברתיים. כשר הבריאות, הוא משקיף מהצד על המשבר הקיצוני במערכת הבריאות בחצי השנה האחרונה. כוס הקפה שהציע למתמחים בשבוע שעבר רחוקה מלהספיק. המסקנה היחידה האפשרית – זה לא יגמר כל עוד הוא יישאר בתפקידו!”.

כ-300 רופאים מתמחים לא הגיעו לעבודתם ביום שני, ואחרים יממשו את התפטרותם בימים הקרובים. במסיבת עיתונאים שערכו נציגי המתמחים, אמר ד”ר אורן פלדמן, כי התפטרותם נובעת מדאגתם לעתיד הרפואה הציבורית השוויונית. הוא תקף את הסכם השכר, שחתמו האוצר והר”י, ואמר הוא נחתם בגניבה ולכן אין לו תוקף מוסרי. פלדמן הזכיר, כי אלף רופאים מתמחים הודיעו על התנגדותם וגם הגישו את התפטרותם עוד בטרם נחתם ההסכם – ולמרות זאת חתמו האוצר והר”י על ההסכם. התיסכול של הרופאים המתמחים גדול, אך ראש הממשלה, שהוא שר הבריאות, אינו עושה דבר.

ד”ר גבי הרן אמר במסיבת העיתונאים, שהאוצר רמס תחילה את האחיות ואת העובדות הסוציאליות, ועכשיו הוא מטפל ברופאים המתמחים. הוא האשים את אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, בהתנהגות שיכורת כוח, וכי המדינה מפקירה את אזרחיה.

במסיבת עיתונאים שערכו היום יחד רופאים מומחים, סטאז’רים וסטודנטים לרפואה, הם הביעו הזדהות עם המתמחים. פרופ’ ערן דולב אמר, שהמומחים מחבקים את המתמחים, שמאבקם הוא לטובת המערכת. ד”ר צבי קליין הבהיר, שהמומחים לא יהיו כלי שרת בידי האוצר נגד המתמחים. הם יאפשרו פעולות חירום בלבד.

הסטאז’ר אלעד בן ארצי הודיע בשם למעלה ממחצית הסטאז’רים, כי אם בעיית המתמחים לא תיפתר, בתום תקופת הסטאז’, הם לא יתחילו את ההתמחות. הסטודנט לרפואה אנטון ורשבסקי הודיע, כי כהזדהות עם המתמחים, הסטודנטים לרפואה לא יפתחו את שנת הלימודים.