restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין בדיון על גירוש הפליטים: ‘ההסכם עם המדינה השלישית לא במקרה סודי – יש מה להסתיר’

29 בינואר 2018

בדיון סוער בוועדת הפנים דנו היום (שני) ח”כים בתוכנית גירוש מבקשי המקלט מישראל לאפריקה. שר הפנים אריה דרעי התייחס בדיון להסכם עם המדינה השלישית, אליה אמורים להישלח מבקשי המקלט. דרעי אמר כי גם אם הגירוש יבוצע בכפייה – המדינה השלישית תהיה מוכנה לקלוט את מבקשי המקלט. במהלך הדיון, אמר דרעי כי “גם אם מדובר בגירוש בכוח למדינה שלישית, התשובה היא כן, כן, כן!”.

השר לא שב לדיון לאחר שהוצא להפסקה ולא ענה על שאלות חברי הכנסת. מנכ”ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ’ שלמה מור יוסף הוסיף בדיון: “אנחנו לא שולחים אף אחד אל מותו, אנחנו שולחים אותם למדינות בטוחות”. מבקש מקלט התפרץ לדבריו ואמר: “הדוד שלי נפטר בדרך ללוב”. מבקש המקלט, כמו גם שישה ח”כים, הוצא מהדיון. בנוסף, מור יוסף אמר כי “נשים, הורים וילדים לא יגורשו בשלב הזה”. כשנשאל על ידי ח”כים: “בשלב הזה?”, חזר והדגיש: “בשלב הזה”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) אמר במהלך הדיון כי “יש מצוקה מאוד קשה בדרום תל אביב, והקורבנות שלה הם התושבים ומבקשי המקלט. אבל במקום שהמדינה תציע פתרונות, היא משסה אותם אחד בשני. המדינה השקיעה מיליארדים בחולות במקום להשקיע בדרום תל אביב. חסרים פה עובדים בבניין, בסיעוד, במלונאות ומשרד הפנים מייבא עשרות אלפי עובדים. ההסכם הלא גלוי עם המדינה השלישית הוא לא במקרה לא גלוי. יש מלא מה להסתיר”.

ח”כ חנין שאל את דרעי על מעמדם של מבקשי המקלט מדרפור. “דיברתם על 500 פליטי דרפור שאתם נותנים להם מעמד תושב ארעי, נוסף ל-500 של ממשלת אולמרט. מה קורה עם 2,100 שלפי המספרים שלכם גם כן הגיעו מדרפור?”. עוד השווה חנין נתונים על מצב הפליטים בעולם לעומת ישראל: “לפי המספרים, הוכרו בישראל 11 פליטים מסודאן ואריתריאה, בזמן שבעולם אחוז ההכרה בפליטים מאריתריאה מגיע ל-87%. מה הסיבה לפער הזה? האם לכל העולם מגיעים פליטים, ואלינו אנשים שהם לא פליטים?”.

כאמור, חברות הכנסת סתיו שפיר ומרב מיכאלי (המחנה הציוני), חברי הכנסת עיסווי פריג’, מיכל רוזין ותמר זנדברג (מרצ) וח”כ אורן חזן (הליכוד) הוצאו מהדיון בידי יואב קיש (הליכוד). קודם לכן הוצאה ממנו שולה קשת, תושבת דרום תל אביב המתנגדת לגירוש.