restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין במליאה: הריסת חאן אל-אחמר פוגעת ביכולתנו להגיע לשלום ומחבלת בעתיד

6 ביולי 2018

מפגינים ושוטרים נפצעו אתמול (רביעי) בעימותים אלימים בכפר הערבי-בדואי חאן אל-אחמר המיועד להריסה שבשטחים הפלסטינים הכבושים. 11 מהמפגינים נעצרו. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 35 נפגעים במהלך העימותים מהם ארבעה פונו לטיפול בבית החולים והשאר טופלו בשטח.

אתמול תלו נציגי המינהל האזרחי צווי פינוי בכפר, הסמוך להתנחלות כפר אדומים. האזור הוכרז כשטח צבאי סגור עד סוף החודש, לקראת פינויו הצפוי בהוראת בג”ץ. גורמים ביטחוניים מסרו ל”הארץ” כי הפינוי צפוי להתרחש רק בעוד ימים או שבועות.  במינהל סוללים כעת כבישי גישה למקום לקראת הפינוי, ורק לאחר השלמתה, אם לא יחול שינוי בעמדת הדרג הפוליטי, יחל הפינוי עצמו.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) התייחס אמש לפינוי הצפוי ואמר: “הגירוש הזה הוא פשע מלחמה שהולך להותיר משפחות שלמות ללא קורת גג. אנשים שכבר פונו פעמיים על ידי המדינה, נאבקים כעת על הבית שלהם ועל בית הספר שלהם שנותן להם תקווה. זה לא רק עוול אנושי, אנשי שבט הג’אהלין נופלים קורבן לפוליטיקה – לניסיון המתמשך של הממשלה לפורר ולפרק את הישובים הערביים בשטחי סי, הרחבת גושי ההתנחלויות וסיפוחם ובכך למנוע כל סיכוי להקמת מדינה פלסטינית ולשלום”.

גם ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) תקף אתמול, במליאת הכנסת, את הפינוי של בני קהילת ג’האלין. לדברי חנין “מהלך אכזרי וכוחני של הריסת כפר ערבי שלם וגירוש תושביו”. הוא הוסיף כי “משפחות שלמות, עם ילדים, יימצאו עצמן ללא קורת גג. עוול קשה מתרחש כעת לא רחוק מכאן – הריסת כפר פלסטיני שלם, ח’אן אל-אחמר, וגירוש תושביו. הבוקר כבר החלו הריסות בכפר אבו-נואר הסמוך.”

“לאחר שכבר גורשו מהנגב בשנות החמישים. איך מסבירים לילד שעומדים לגרש אותו מהבית? איך מסבירים לו שיהרסו את בית הספר? מה שאי אפשר להסביר לילד הוא כל-כך שפל וכל-כך לא אנושי ואסור לבצעו”, הדגיש חנין בנאומו.

“הריסת הכפר גם פוגעת ביכולתנו להגיע לשלום ומחבלת בעתיד של כולנו, ישראלים ופלסטינים. מאחורי ההריסה עומדת תכנית גדולה ומסוכנת של סיפוח, שמטרתה לייצר רצף של התנחלויות בין ירושלים ליריחו, לבתר את הגדה המערבית לשתיים, למנוע הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בצד ישראל ולמנוע אפשרות לשלום צודק ישראלי-פלסטיני”, הוסיף.

יצוין ששליח האו”ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, גינה אף הוא את ההכנות לפינוי חאן אל- אחמר: “על ישראל להפסיק את הפעולות האלו, ואת התוכניות להעביר את הקהילות הבדואיות בשטחי הגדה. פעולות כאלו נוגדות את החוק הבינלאומי וחותרות תחת פתרון שתי המדינות”.

צרפת גינתה את הריסתם של מבנים רבים על ידי צה”ל בכפר הפלסטיני אבו-נוואר, ממזרח לירושלים. בנוסף, הביעה צרפת דאגה רבה לגבי מצב הכפר חאן אל-אחמר, נגדו הוצאו צווי הריסה. דוברת משרד החוץ הצרפתי הודיע כי שני הכפרים נמצאים באזורים חיוניים לרצף הטריטוריאלי של המדינה הפלסטינית העתידית, וכי ההחלטות מערערות את פתרון שתי המדינות. “הריסות התשתיות מנוגדות לחוק הבינלאומי”, אמר משרד החוץ הצרפתי, “צרפת קוראת לישראל שלא ליישם את צווי ההריסה שהוצאו נגד היישובים הבדואיים בגדה, ולהימנע מכל צעד שנועד להרחיב או להנציח את ההתנחלויות בשטחים הכבושים”.

השר אליסטר ברט אמר בדיון בפרלמנט בלונדון אתמול כי נציגה בריטית שהתה בכפר כשדחפורים החלו בעבודות לקראת הגירוש. לדבריו, “אנו מצרים ומגנים את הצעד, הפוגע בסיכויים לפתרון עתידי של שתי מדינות”. הוא הוסיף כי שגריר בריטניה בישראל דייוויד קוורי הביע ביום שני האחרון את מחאת הממלכה בפני היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. “זה דבר שלא צריך לקרות”, אמר ברט, “אנו מודאגים מאוד מהמעשה ומהתזמון שלו”.

חברי פרלמנט נוספים שהשתתפו בדיון והחברים בשדולה הפרו-ישראלית הדגישו כי הם רואים בישראל שותפה חשובה וכי הם תומכים בזכותה להגן על עצמה, אך מודאגים מהמהלכים האחרונים בהיעדר תהליך שלום עם הפלסטינים. אחרים אמרו כי על בריטניה להכיר חד צדדית במדינה פלסטינית כמענה לפינוי הכפר ולחוסר נכונותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להכיר בחוק הבינלאומי.

גם האיחוד האירופי הצטרף לגינויים. “ההריסות הללו, יחד עם התוכניות להקים התנחלות חדשה לישראלים באותו השטח, מגבירות את האיומים על היתכנותו של פתרון שתי המדינות”, נכתב בהודעת האיחוד, “וחותרות תחת הסיכויים להגיע לשלום בר קיימא”. שר החוץ של אירלנד, סיימון קוונאי, גינה את ההחלטה ואמר ש”לפינוי משפחות והריסת בתיהם יש הדהוד כבד בהיסטוריה של אירלנד, והפעולות לא ראויות לישראל. חלק מהאנשים הפגיעים ביותר כבר גורשו על ידי ישראל פעם אחת, וראוי היה שרשויות הכיבוש יגנו עליהם”.

 

עוד בנושא:

בגיליון האחרון של “זו הדרך”, עמוד 8

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/07/G26_2018.pdf

עמוד השער בגיליון 23 של “זו הדרך”

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/06/G23_2018.pdf