restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין דורש הקמת ועדת חקירה בעקוב דו”ח המבקר על עמידר

9 במאי 2018

עמידר ביצעה שורה של עסקאות עם גופי תקשורת ואינטרנט, על חשבון עמידר, שנועדה בין היתר להאדיר את שמו של היו”ר לשעבר יצחק לקס. כך עולה מדו”ח מבקר המדינה השנתי שהתפרסם אמש (שלישי). עמידר היא חברה בבעלות ממשלתית מלאה המהווה את זרוע הביצוע של ממשלת ישראל בתחום הדיור הציבורי. החל משנת הקמתה ב־1949 החברה עוסקת בניהול דירות, השכרתן ומכירתן לעולים ולזכאים אחרים לקבלת דיור ממשלתי. כיום מאגר הדירות שבניהול החברה עומד רק על 40 אלף, והן מושכרות בשכר דירה סוציאלי לדיירים מהשכבות המוחלשות ביותר.

לפי הדו”ח, עמידר התקשרה עם עיתון המיועד לציבור הדתי בהסכם שכלל מודעות וכתבות ממומנות, וכן ראיון מפנק עם היו”ר לקס – שעסק ברובו בחייו באישיים. כמו כן, התקשרה החברה עם חברת אופטימיזציה במנועי שנשכרה לקדם תוכן חיובי אודות לקס בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש באינטרנט, ולדחוק אחורה כתבות תחקיר עיתונאיות שבהם תוכן שלילי אודותיו.

ממצא חמור נוסף שעלה בדו”ח הוא שבנובמבר 2016 שודרה במסגרת תוכנית הראיונות “אנשים” כתבת ראיון עם שר הבינוי והשיכון מ”כולנו” יואב גלנט ואשתו, שבה הם חוזרים לבית נעוריה ביוקנעם, המשופץ כעת על ידי משרד השיכון. הכתבה, שעסקה כמעט כולה בחייהם האישיים של השר ורעייתו, מומנה במלואה על ידי עמידר. “בניגוד לרמת השקיפות המצופה מרשות ציבורית, לא פורסמה העובדה שמדובר בכתבה מוזמנת וממומנת, המנוצלת לקידום אישי של השר, ונוצר רושם כי זהו עניין עיתונאי שראוי לפרסמו לציבור”, כתב המבקר.

בפברואר 2015, בעקבות הדלפת מידע מישיבת דירקטוריון קודמת, קיבל הדירקטוריון החלטה על ביצוע בדיקת פוליגרף לכל מי שנכח באותה הישיבה – דירקטורים ועובדים בכירים. הנהלה גם הפעילה משרדי חקירות פרטיים נגד חלק מהעובדים, אשר בין היתר הפיקו פלטי שיחות טלפון של אותם העובדים ופגעו קשות בפרטיותם. בתשובה לשאלת המבקר “מי נתן את ההוראה”, גלגלו קב”ט החברה לשעבר, יו”ר החברה לשעבר יצחק לקס, והמנכ”ל הנוכחי ראובן קפלן, את האשמה אחד על השני.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) בתגובה לדו”ח הביקורת הקשה נגד חברת עמידר, מסר: “נדרשת ועדת חקירה ממלכתית על התנהלות המדינה בעניין הדיור הציבורי ובפרט חברת עמידר. אי אפשר להתעלם מהממצאים הקשים ביחס להתנהלות של חברה ציבורית שמאות אלפי דיירי הדיור הציבורי והממתינים תלויים בה לחלוטין. צריך לחקור את ההתנהלות הזאת ולהסיק מסקנות”.