restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: כמו תמיד, על מחדלי הממשלה בניהול משבר המים, ישלמו תושבי ב”ש ורהט

14 בינואר 2009

ח”כ דב חנין (חד”ש), יו”ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, השתתף היום בישיבתה של ועדת הפנים והגנת הסביבה במשבר המים בישראל.

בדבריו בועדה, מתח ח”כ חנין ביקורת קשה על התנהלות הממשלה בהתמודדות עם משבר המים: “כולם מסכימים שמשבר המים אינו עומד לחלוף. משבר האקלים העולמי מביא לירידה מתמשכת בכמויות המשקעים במזרח התיכון, והדבר רק ילך ויחריף בשנים הקרובות. למשבר ישנן השלכות חברתיות וכלכליות לא מבוטלות, אבל גם השלכות מדיניות וביטחוניות שקשה להגזים במשקלן.

“מול הודאוּת הקשה הזו, הממשלות האחרונות מתנהלות באופן מחדלי מזעזע. הממשלה לא עושה דבר כדי להגן על מקורות המים הקיימים – אקוויפר החוף, למשל, עומד על סף פסילה לשימוש לשתיה בגלל זיהומי מים; לא נערכה כל בחינה של שאלת הקצאת המים בין צרכני המים השונים – בין בזבוז המים בבריכות פרטיות, למשל, לבין השקיית גינות ציבוריות; הממשלה טרפדה בכנסת האחרונה כמה יוזמות חקיקה חשובות ביותר להגנה על מקורות המים בישראל; ולבסוף – פרויקט התפלת המים, פרויקט שיכול לשמש רק מרכיב אחד מהפתרון לבעיית המים, אפילו הוא לא מקודם בקצב סביר”.

בהתייחס למהלך שמובילה מועצת המים לייקור המים לצריכה פרטית באופן שמפלה לרעה יישובים חלשים, תושבי פריפריה ומשפחות מרובות ילדים, אמר חנין: “הצעד היחיד שנוקטת ממשלת ישראל הוא בייקור הצריכה הפרטית של המים באופן שפוגע פגיעה קשה במיוחד בשכבות אוכלוסיה מוחלשות. כמו תמיד, על מחדלי הממשלה בניהול משבר המים, ישלמו תושבי באר שבע ורהט, יותר מאשר תושבי סביון וכפר שמריהו”.

ח”כ חנין קידם במהלך כהונתו בכנסת ה-17 מספר חוקים להגנה על מקורות המים בישראל ביניהם, חוק המזהם משלם, חוק האכיפה הסביבתית, חוק הגנה על חופי הכנרת (התקבלו בקריאה שניה ושלישית), דיווח עצמי על מקורות מים, הצעת חוק הזכות למים, ועוד.