restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: להכריז על מפרץ חיפה כאזור נפגע זיהום

18 באוקטובר 2010

בדיון שהתקיים ביום שני, ה-18 באוקטובר, בוועדה המשותפת לסביבה ובריאות, אמר ח”כ דב חנין (חד”ש) כי “יש להכריז על מפרץ חיפה כאזור נפגע זיהום”. עוד אמר חנין כי להכרזה זו יש משמעות מרחיקת לכת, שכן עם כניסתו לתוקף של חוק אוויר נקי, בינואר 2011, יוכל המשרד להגנת הסביבה לנקוט בסדרה של פעולות מיוחדות ומיידיות על מנת להקטין את היקף הזיהום במפרץ חיפה.

הדיון שהתקיים בוועדה עסק בקשר שבין זיהום אוויר במפרץ חיפה ותחלואה עודפת בסרטן בנפת חיפה. כמו כן עסק הדיון ברמות גבוהות של אבץ הנמדדות באחרונה באוויר באזור מפרץ חיפה. בדיון הוצגו מחקרים שהדגימו שיעורים גבוהים יותר של ההסתברות ללקות במחלה (מ-%10 ועד 20%) באזור חיפה של סוגי סרטן הנגרמים מזיהום סביבתי בהשוואה לשאר אזורי הארץ (מדובר בטיפוסי תחלואת סרטן הידועים בעולם כקשורים לזיהום סביבתי כגון: סרטן הריאות, ראש-צוואר, שלפוחית השתן ולימפומה). החוקרים גם הראו כי שיעורי התחלואה הגבוהים יותר באיזור חיפה אינם קשורים למצבם הסוציו-אקונומי של החולים, או לעישון.

בסיכום הדיון אמר ח”כ חנין: “ברור כבר היום שעודף התחלואה בסרטן באזור חיפה הוא חריג, ויש להתאים לאיזור מדיניות ציבורית שתגן על חיי התושבים. הגעת הגז הטבעי לאזור חיפה ושיפור התחבורה הציבורית והפרטית ודאי ישפרו את איכות האוויר”, אולם לדבריו על כל הגורמים להיערך ליישום חוק אוויר נקי ולהתייחס אל חיפה כאל איזור נפגע זיהום.