restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ חנין: “לכנס הכנסת להכריע על ייצוא הגז”; יעלה הצעת חוק לעצמאות אנרגטית

9 באפריל 2013

לקראת ביקורו של יו”ר חברת נובל אנרג’י והחלטה אפשרית של הממשלה בנושא יצוא הגז, דורש חבר הכנסת דב חנין משר האנרגיה והמים, סילבן שלום, להמנע מאישור בממשלה של מסקנותיה הסופיות של ועדת צמח, שיאפשרו ייצוא של כ-50% מהגז הטבעי שלחופי ישראל.

במכתב לשר שלום נימק ח”כ חנין את בקשתו: “שמעתי בדאגה על כוונת הממשלה לדון ולקבל החלטה בתקופה הקרובה בעניין יצוא הגז בישראל. זוהי סוגייה השנויה במחלוקת מקצועית, כלכלית וציבורית עמוקה. החלטה בה ללא דיון ציבורי מקיף ומבלי שתינתן לכנסת הזדמנות להשמיע דעתה בעניין נראית לי שגיאה קשה. בכוונתי להעלות את הנושא לדיון בכנסת, מיד כשיתאפשר, נוכח הפגרה. לטעמי הסוגיה כולה ראויה להסדרה בחקיקה ראשית, אבל מכל מקום דיון רציני בכנסת דרוש בה”.

במקביל מקדם חבר הכנסת חנין הצעת חוק להבטחת עצמאות אנרגטית לישראל. הצעת החוק שיזם, ביחד עם שורה ארוכה של חברי כנסת ביניהם מיקי רוזנטל, דוד אזולאי, דב ליפמן, שלי יחימוביץ’, מחמד ברכה, ישראל אייכלר, מירב מיכאלי, אורי מקלב סתיו שפיר ועוד חברי כנסת רבים – שכותרה “הצעת חוק הגנה על עתודות הגז למען עצמאות אנרגטית לישראל”, נועדה להגן ולשמר את עתודות הגז של ישראל, ולמנוע ייצוא גז או העברתו לצריכה מחוץ לגבולות המדינה, אלא לאחר שיובטח כי עומדות לרשות המדינה עתודות גז שיספיקו לצריכה החזויה של גז בארץ בחמישים השנים הבאות. זאת על מנת להבטיח עצמאות אנרגטית לישראל ופיתוח משק אנרגיה בר קיימא ולמען הדור הנוכחי והדורות הבאים.

ח”כ חנין: “הממשלה מתכוונת לאפשר לטייקוני הגז לייצא חלק ממנו. אנחנו אומרים: צרכי המשק הישראלי קודמים; מחיר החשמל בישראל חשוב יותר; הפחתת זיהום האוויר אצלנו חיונית יותר”. ח”כ חנין גם התייחס להנחות הלא רלוונטיות של ועדת צמח באשר לכמות הגז המצויה לחופי ישראל: “דוח בנק ישראל הטרי מזהיר גם מדלדול מהיר של מאגרי הגז: ההמלצה לאפשר ייצוא נשענת על הנחות לא אקטואליות לגבי גודל מאגרי הגז שבשטחי ישראל. מאז גובשה ההמלצה נכשלו, למשל, הקידוחים במאגרי מירה ושרה, ובקידוחי ישי ושמשון התגלה הרבה פחות גז משהיה צפוי”.

ח”כ חנין הוסיף: “מיד אחרי הפגרה אעלה להצבעה את הצעת החוק המגבילה את ייצור הגז והמעדיפה אותנו על הטייקונים. הארגונים הסביבתיים והחברתיים תומכים. רק תמיכה ציבורית רחבה תאפשר לנו לנצח את הלחצים מהצד השני”.